۱۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

رمز ماندگاری حادثه عاشورا «تبیین» است

 رمز ماندگاری حادثه عاشورا «تبیین» است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: رمز زنده ماندن واقعه عاشورا این است که با تبیین و افشاگری حقیقت عاشورا و حسین ابن علی (ع) و ظلم دشمن برای مردم مشخص شد.

حجت الاسلام یوسف پورآرین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اهمیت اربعین حسینی و بزرگداشت آن در جامعه امروز اظهار کرد: یکی از اصلی ترین فواید بزرگداشت اربعین، بزرگداشت یاد حسین (ع) و قیام بزرگ عاشورا است.

وی با بیان اینکه اگر بنی امیه موفق می‌شد یاد و خاطره شهدای کربلا را از حافظه بشر پاک کند این شهادت اثری برای جهان اسلام نداشت، افزود: اگر امام حسین (ع) شهید می‌شد و مردم آن روز و نسل‌های بعدی هدف این شهادت را نمی‌دانستند حادثه بزرگ کربلا بر تاریخ دنیا بی تأثیر بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه امروز همه ما پیام اصلی قیام امام حسین (ع) را که رشد، سازندگی و هدایت است جامعه است را حس می‌کنیم، بیان کرد: اگر این پیام درست منتقل نمی‌شد هرگز نمی‌توانست سازنده و اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: پیام قیام امام حسین (ع) با شهادت این امام و یارانش و حرکت تبیین گری زینب (س) و امام سجاد (ع) و یاران صدیق آنها در طول تاریخه زنده نگه داشته شده است.

حجت‌الاسلام پورآرین با بیان اینکه خاندان پیامبر (ص) در روز اربعین یاد نهضت حسینی را جاودانه کردند، تاکید کرد: اگر بازماندگان شهدا و صاحبان اصلی آن به حفظ و یاد آثار شهادت کمر همت نمی‌بستند نسل بعدی از دستاوردهای شهادت استفاده‌ای می‌بردند.

وی اضافه کرد: رمز زنده ماندن واقعه عاشورا این است که با تبیین و افشاگری حقیقت عاشورا و حسین ابن علی (ع) و ظلم دشمن برای مردم مشخص شد و این واقعه برای همین امروز جوشان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: درس اربعین برای ما این است که یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داریم.

وی اظهار کرد: اباعبدالله الحسین (ع) در سخنرانی‌های گوناگون خود می‌فرمایند من برای اقامه حق و عدل و جلوگیری از ظلم و جور و ایجاد حاکمیت و شریعت به میدان آمده‌ام.

حجت الاسلام پورآرین تاکید کرد: چون پیام عاشورا ببرای مظلومان عالم جذاب و اثرگذار است، یزدیان زمان با آن مخالف بوده و مبارزه می‌کند تا مردم آزاده و ستم دیده دنیا آن را نشنوند.

وی در پایان یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا با بزرگداشت اربعین پیام واقعه عاشورا به گوش ملت‌های آزاده دنیا برسد.

کد خبر 5879864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha