۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹

مدیرکل ارشاد البرز:

سینماگران البرز تجلیل می‌شوند

سینماگران البرز تجلیل می‌شوند

کرج- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: چهارم مهر ماه جشن روز ملی سینما و تجلیل از سینماگران استان برگزار می‌شود.

‌به گزارش خبرنگار مهر، سعید جابری انصاری ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاری جشن ملی روز سینما در ۴ مهر خبر داد و گفت: به دلیل اینکه روز ملی سینما ۲۱ شهریور مصادف شده با ایام سوگواری امام حسین (ع)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و حضرت امام رضا (ع) با حمایت‌های آقای عبداللهی استاندار، جشن ویژه ای به همین مناسبت در ۴ مهر با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه و مسئولین لشکری و کشوری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: سینما عنصر هنری جذاب و تأثیر گذاری است که هنرمندان این عرصه، روایتگر عظمت زیبایی‌ها، تلاش‌ها، مجاهدت‌ها، کوشش و پیشرفت‌های بی حد و وصف میهن عزیزمان، ایران اسلامی در چهل و پنجمین سال انقلاب اسلامی و دوران‌های مختلفی از جمله دفاع مقدس می‌باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: باید یاد کنیم از هنرمندان ولایت مدار، شایسته و اساتید به نامی همچون زنده یاد استاد انوشیروان ارجمند، زنده یاد استاد عزت الله انتظامی، زنده یاد استاد داوود رشیدی، زنده یاد استاد فرج الله سلحشور که یاد و خاطره‌ی هنرمندانه ی این عزیزان با خلق آثار فاخر و دارای مفاهیم والای انسانی و الهی، ماندگار و ایشان مسئولیت خود را به آحاد جامعه ادا نمودند، بطوری که در ذهن و جان مردم و اصحاب فرهنگ و هنر جاودانه شدند.

وی افزود: وجود اساتید بنامی همچون استاد داریوش ارجمند که با هنرنمایی در سریال امام علی (ع) صاحب نقش به یاد ماندنی مالک اشتر و همین‌طور رضا ایرانمنش از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و سایر هنرمندان متعدد، نوید بخش توسعه صنعت سینما در تراز انقلاب اسلامی می‌باشد.

جابری انصاری افزود: در استان البرز در حوزه سینما ما شاهد درخشش هنرمندانی همانند استاد مهران رجبی، محمد عسگری، علیرضا ناصر بخت، محسن دروی، مرتضوی و بزرگان دیگر هستیم که در سال‌های متوالی توانسته‌اند در این حوزه نقش‌آفرینی کنند و باعث افتخار شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با ساز و کار، انجمن‌های سینمای جوانان استان البرز، انجمن سینمای مستند تجربی و انجمن سینماگران البرز، با هدف جریان سازی این هنر صنعت، شاهد توسعه و ارتقا وضعیت موجود و تولید آثار ارزشمند سینمایی می‌باشیم، ذکر این نکته ضروری است تولید آثار فاخر سینمایی متحمل صرف هزینه‌های بالایی می‌باشد که نیازمند حمایت مسئولان ارشد استانی و کشوری به ویژه بنیاد سینمایی فارابی است.

جابری انصاری متذکر شد: نسل نوجوان و جوان امروز نیازمند دیدن آثار فاخر و ارزشمند سینمایی در حوزه‌های دفاع مقدس، ایثار و شهادت و گام دوم انقلاب می‌باشند که نیازمند است صاحب نظران این صنعت توجه بیشتری کنند.

کد خبر 5884690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha