۲۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۷:۱۳

رهگیری یک هواپیما توسط اف-۱۶ حین برگزاری مراسمی با حضور «بایدن»

رهگیری یک هواپیما توسط اف-۱۶ حین برگزاری مراسمی با حضور «بایدن»

به گفته مقامات نظامی آمریکا، جنگنده اف- ۱۶ این کشور حین برگزاری مراسمی با حضور «جو بایدن»، یک هواپیما که به حریم هوایی منطقه مذکور نزدیک شده بود را رهگیری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «اِی دی اِن»، مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند به دنبال نزدیک شدن یک فروند هواپیمای کوچک به حریم هوایی نزدیک به محل برگزاری مراسم ۱۱ سپتامبر که با حضور «جو بایدن» رییس جمهور این کشور، جنگنده اف- ۱۶ آمریکایی با رهگیری و شلیک اخطار، آن را از منطقه مورد نظر دور کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، گزارش ها نشان می دهند که یک فروند هواپیمای کوچک که بدون هماهنگی وارد حریم هوایی محل حضور «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در مراسم ۱۱ سپتامبر شده بود، توسط یک جنگنده «اف- ۱۶» رهگیری شد.

گزارش این رسانه در این خصوص اضافه کرد که جنگنده «اف- ۱۶» با شلیک شراره‌ های منحرف‌ کننده، برای خلبان هواپیمای کوچک شلیک اخطار صادر کرد تا آن را از منطقه دور کند.

«المندورف-ریچاردسون» (Elmendorf-Richardson) از مقامات ستاد فرماندهی نیروی هوایی ایالات متحده در این ارتباط گفت که این هواپیما که توسط ساکنان «آنکوریج» (Anchorage) به عنوان Piper PA-۱۸ Super Cub گزارش شد، حدود ساعت ۱۱:۵۰ صبح دیروز (به وقت محلی) وارد حریم هوایی بسته بر فراز «انکوریج بول» (Anchorage Bowl) شد.

این در حالیست که تا کنون به جزییات بیشتری در این خصوص اشاره نشده است.

کد خبر 5884695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha