۲۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

عکاس خبرگزاری مهر برگزیده «سوگواره ملی عاشورا» شد

عکاس خبرگزاری مهر برگزیده «سوگواره ملی عاشورا» شد

نیشابور- عکاس خبرگزاری مهر خراسان رضوی برگزیده نخستین سوگواره ملی عاشورا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا سیدآبادی اظهار کرد: «مرتضی امین‌الرعایایی» هنرمند عکاس نیشابوری برگزیده نخستین سوگواره ملی عاشورا به میزبانی خراسان شمالی شد.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۲۱۱ عکس از ۳۶۲ هنرمند به دبیرخانه سوگواره ملی هنری عاشورا ارسال شد که ۴۸ اثر در بخش تک عکس و ۹ مجموعه عکس از ۴۵ عکاس به مرحله نمایشگاهی این سوگواره راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: «سید عباس میر هاشمی»، «حمید سبحانی»، «سعید فرجی»، «محسن کابلی» و «احسان کمالی» داوری آثار بخش عکس و پیمان حمیدی پور دبیری بخش عکس نخستین سوگواره ملی هنری عاشورا در خراسان شمالی را بر عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: مرتضی امین‌الرعایایی هنرمند عکاس نیشابوری با دو مجموعه عکس در مرحله نهایی سوگواره حضور داشت و عنوان مجموعه اول، «محرم شهر خرو، از دیرباز تا امروز» است که تصاویر قدیمی این مجموعه عکس مربوط به مراسم‌های آئینی ماه محرم شهر «خرو» از توابع شهرستان زبرخان در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ هجری شمسی است و تصاویر جدید نیز در سال ۱۴۰۲ بازسازی و عکاسی شده است.

سیدآبادی یادآور شد: موضوع مجموعه عکس دوم که به سوگواره ملی هنری عاشورا راه یافت، تعزیه خوانان روستای «فدیشه» از توابع شهرستان میان جلگه بود.

وی تصریح کرد: مرتضی امین‌الرعایایی هنرمند عکاس نیشابوری و برگزیدگان نخستین سوگواره ملی «عاشورا» در خراسان‌شمالی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن شهرستان بجنورد معرفی شدند.

کد خبر 5885468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha