۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۴:۵۷

استعفای نماینده ویژه سازمان ملل در امور سودان

استعفای نماینده ویژه سازمان ملل در امور سودان

نماینده ویژه سازمان ملل در سودان روز چهارشنبه پس از ارائه آخرین گزارش خود از بحران سودان به شورای امنیت اعلام کرد که قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه سودان تریبون، «فولکر پرتز» رئیس هیأت اعزامی سازمان ملل متحد به سودان برای حمایت از وضعیت گذار در سودان (یونیتامس) روز چهارشنبه پس از ارائه آخرین گزارش خود از وضعیت سودان به شورای امنیت، استعفای خود را پس از یک دوره تنش با فرماندهان نظامی در خرطوم اعلام کرد.

در همین ارتباط، ژنرال عبدالفتح البرهان، فرمانده ارتش سودان، ماه گذشته نماینده سازمان ملل در این کشور را به تشدید درگیری بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی به رهبری ژنرال محمد داگالو متهم کرد.

نماینده اعزامی سازمان ملل در امور سودان در آخرین جلسه توجیهی خود در شورای امنیت، هشدار داد که هیچ نشانه‌ای از فروکش شدن جنگ در سودان وجود ندارد در حالی که به نظر می‌رسد هیچیک از طرفین نمی‌توانند به پیروزی نظامی قاطع نزدیک شوند.

پرتز اضافه کرد: آنچه به عنوان درگیری میان دو تشکیلات نظامی آغاز شد، می‌تواند به یک جنگ داخلی تمام عیار مبدل شود.

استعفای نماینده سازمان ملل سه ماه پس از آن صورت می‌گیرد که دولت سودان او را به عنوان عنصر نامطلوب اعلام کرد.

کناره‌گیری پرتس در شرایطی است که نیروی پشتیبانی سریع سودان روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش در ۴۸ ساعت گذشته ۱۰۴ نفر را کشته و صدها نفر را مجروح کرده است.

کد خبر 5885761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha