۲۳ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

مدیرکل هواشناسی گیلان:

گیلان در وضعیت هشدار سطح نارنجی قرار دارد

گیلان در وضعیت هشدار سطح نارنجی قرار دارد

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان در بخش های مختلف تمهیدات لازم را به عمل آورند.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین الگوهای هواشناسی در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تقویت جریانات ناپایدار از بعد از ظهر و شب در منطقه است.

وی افزود: بر همین اساس طی این مدت شرایط برای ابرناکی، مه آلودگی، وزش باد (پاره‌ای نقاط شدید)، کاهش نسبی دما و بعضی ساعات بارندگی و در برخی نقاط رگباری شدید و موقتی خیلی شدید پیش بینی می‌شود.

دادرس با بیان اینکه احتمال خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد تگرگ تا پایان هفته مهیا است، ادامه داد: هشدار سطح زرد کشاورزی و دریایی نیز در این ایام صادر شده است.

وی از صدور هشدار سطح نارنجی در این استان خبر داد و گفت: کشاورزان در بخش‌های مختلف اعم از مرغداران، گلخانه داران، شالیکاران و… تمهیدات لازم را در این ایام به عمل آورند.

دادرس با تاکید بر اینکه بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر در این مدت پیش بینی شده است، بیان کرد: پناه گرفتن در مکان امن و سرپوشیده هنگام رعد و برق در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل هواشناسی گیلان از کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا طی امروز و فردا خبر داد و اضافه کرد: شنا و گردشگری تا ظهر جمعه نا مناسب است.

کد خبر 5885841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha