۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

رکود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی‌شهر

رکود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی‌شهر

اصفهان- با توجه به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری شهرستان خمینی شهر اما متولی اصلی آن یعنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی‌شهر راکد مانده و کارها در این اداره قفل است.

به گزارش خبرنگار مهر، خمینی‌شهر مقصد نوزدهمین سفر شهرستانی کاروان دولت مردمی در اصفهان بود که روز اول تیرماه، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان به همراه هیأت همراه خود وارد خمینی‌شهر شد و علاوه بر بازدید از پروژه‌های در حال ساخت، نشست صمیمانه با نخبگان، ملاقات مردمی و شورای اداری مشترک استان از برنامه‌های این سفر بود.

در نشستی که با نخبگان شهرستان خمینی شهر برگزار شد از ظرفیت‌های بسیار این شهرستان و حتی از کمبودها و کاستی صحبت به میان آمد. یکی از ظرفیت‌های بزرگ این شهرستان سینما فرهنگ خمینی‌شهر است که حدود ۱۰ سال به‌صورت فعال و مستمر فعالیتی نداشته است و احیا و بازسازی آن مورد مطالبه جمعی از فرهیختگان و فعالان فرهنگی این شهرستان قرار گرفت. به گفته این فعالان دلیل اصلی خاک خوردن تجهیزات و بلا استفاده شدن چنین مکان بزرگی به کم کاری متولیان دولتی و در واقع اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خمینی شهر بر می‌گردد و بهترین راه کار محول کردن اداره و مدیریت این مکان به بخش مردمی است.

رکود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی‌شهر

شکایت در برابر پاسخ نقد

یکی از فعالان فرهنگی این شهرستان در نشستی که با نخبگان شهرستان خمینی شهر برگزار شد با اشاره به این مطلب اظهار کرد: بارها برای راه‌اندازی مجدد این سینما پیگیری شده و مدعی شدند که مخاطب آن کم است در حالی که زمان اکران فیلم‌های عمار و سینما عمار یک سانس فیلم ارزشی حدود ۸۰۰ نفر مخاطب داشت که این یک رکورد برای شهرستان به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: از سویی دیگر زمانی آمدند گفتن که برای اجرای نمایش شهری فرد مرتبطی را نمی‌شناسند و این نشان می‌دهد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی شهر اصفهان تسلط کافی بر آشنایی با هنرمندان و صاحب نظرات این خطه ندارد و این موارد شاهدی بر عدم توانایی اداره صحیح و مدیریت امور فرهنگی و هنری این شهرستان است و نیاز به یک مدیر بومی دارد که جوان‌گرایی را نیز طبق رویه دولت مردمی سرلوحه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه حوزه نوجوانان از شاخه‌های تخصصی فعالیت‌های آنهاست، گفت: برای راه‌اندازی خانه نوجوان زیر زمین یکی از مجموعه‌های وابسته به ارشاد را به ما تحویل دادند اما به دلیل اینکه می‌خواستند به بخش خصوصی اجاره دهند و درآمد کسب کنند، این مجموعه موفق نوجوان تعطیل شد.

حال با توجه به اینکه مخاطب اصلی برنامه‌های فرهنگی و هنری، اداره فرهنگ و ارشاد است، مدیریت این اداره ضمن اینکه هیچ پاسخی به انتقادات نداده است بلکه هیج دفاعی هم نکرده و تنها پاسخ آنها به انتقادات شکایت کردن از منتقدان بوده است.

رکود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمینی‌شهر

تأیید کم‌کاری‌ها از سوی مدیر کل ارشاد استان اصفهان

در نشست شورای اداری شهرستان نیز که عصر همان روز برگزار شد، علی تمنایی مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد استان اصفهان در پاسخ به سوال استاندار اصفهان مبنی بر اینکه این صحبت‌ها در مورد کمبودها و تعطیلی سینما را تأیید می‌کند یا خیر پاسخ می‌دهد: بله

استاندار اصفهان تاکید می‌کند که زیرساخت‌های سینمایی باید انجام شود و حوزه هنری، شهرداری، فرمانداری و نماینده این شهر برای پشتیبانی اعلام آمادگی کردند و بودجه‌ای برای آن در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفته است: با پیگیری‌های انجام شده دستور پرداخت هزینه تعمیرات اولیه گرفته شده است که باید مسئولان ارشاد استان و شهرستان دنبال کنند.

وی افزود: پس از آن نیز سازمان سینمایی اعلام آمادگی کرده تا با صرف هزینه ۵ میلیارد تومانی سینما را احیا کند.

به گزارش مهر، این در حالی است که به دلیل عدم اقدام سیستم اجرا تنها ۳۰۰ میلیون تومان اولیه عملی شده و ورود سازمان سینمایی منوط به اجرای تعمیرات اولیه است. در واقع مطالبه فعالان فرهنگی این شهرستان این است که اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان خمینی شهر از حالت راکد بودن خارج شود و به بهانه‌های مختلف مجوزهای اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را معطل نگه ندارند که این نتیجه‌ای جز به انزوا رفتن هنرمندان و تحلیل رفتن ظرفیت‌های این شهرستان ندارد.

کد خبر 5886425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ابراهیم IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      10 7
      فاصله تا بهترین سینمای اصفهان۲۰ دقه راهه لطفا دربش رو گل بگیرین ممنون میشیم.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      12 0
      سلام به مسعولان بگید بی خانه های خمینی شهر تکلیفشون چیه گفتن فولاد شهر زمین میدن اخه ادمی که کارش اینجاس چطور بره فولاد شهر لطفن رسیدگی کنید
      • اشنا IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
        2 2
        همون را نگیری زدستت رفته بگیر بعد جابجا شد دارند مردم را میفرستند تو شهر خیالی شیخ بهایی کمشچه به سمت اردستان ۱۰۰کیلومتری سده ۱۳ساله دیگه افتتاح میشه.
    • علی IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      2 1
      این شهرستان نیازمند فرهنگسرا هست احداث سینما لزومی ندارد فاصله با نزدیک ترین سینما در اصفهان کمتر از یک ربع هست و فاصله با سالن های ای ۲۵ دقیقه
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
      2 1
      الان ما بهترین کشتی گیرای اصفهان را داره اما ی سالن کشتی درست وحسابی نداره
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
      2 1
      باشه.همه‌اینهاوجلسات‌وغیره‌درحدحرفه.وقتی‌عملی‌شد.............