۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۵۲

مدیرکل هواشناسی اردبیل:

دمای نسبتا پایدار تا یکشنبه در اردبیل ماندگار است

دمای نسبتا پایدار تا یکشنبه در اردبیل ماندگار است

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت:بر اساس نقشه‌های هواشناسی جو استان تا صبح یکشنبه نسبتا پایدار خواهد بود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی جو استان تا صبح یکشنبه نسبتاً پایدار است؛ هر چند در برخی نواحی کوهپایه‌ای مجاور با کوهستان سبلان همچنان احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی با بیان اینکه دما نیز امروز افزایش نسبی داشته و طی روزهای شنبه و یکشنبه تغییرات قابل توجهی را نخواهد داشت، افزود: اما از روز یکشنبه با تقویت جریانات مرطوب خزری و نفوذ سامانه بارشی جدیدی به استان بر مقدار ابرناکی افزوده شده و شاهد رخداد مه و بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ خواهیم بودیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: همچنین در برخی مناطق به ویژه در نواحی شمالی و نیز نوار شرقی استان سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آب‌گرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نخواهد بود.

کوهی با اشاره به احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان به دلیل رخداد مه، تقلیل دید افقی و پایین بودن کف ابر ادامه داد: از روز دوشنبه دما روندی کاهشی به خود می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سامانه‌ی بارشی یاد شده نیز تا سه‌شنبه در نواحی مرکزی و جنوبی همچنان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کد خبر 5886479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha