۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۹:۲۲

علامتی خبر داد؛

طرح کانون - مدرسه اواخر مهر آغاز می‌شود

طرح کانون - مدرسه اواخر مهر آغاز می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طرح کانون - مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از اواخر مهرماه آغاز می‌شود.

حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت و گو با خبرنگار مهر، گفت: طرح کانون - مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ از اواخر مهرماه آغاز می‌شود. دلیل تأخیر در اجرای طرح مذکور این است که در دو هفته اول مهر به دلیل تعطیلات رسمی، قدری شروع کلاس‌ها منظم نیست. بنا را بر این گذاشتیم تا همه دانش آموزان سر کلاس‌های درس مستقر شوند و سپس به اجرای این طرح بپردازیم.

وی افزود: طرح کانون - مدرسه با تأکید ویژه وزیر آموزش و پرورش و با همکاری مشترک معاونت‌های آموزش ابتدایی، پرورشی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی کتب درسی و همکاران کانون پرورش فکری از اواخر مهرماه آغاز می‌شود و تا پیش از امتحانات ترم اول ادامه دارد. پس از یک وقفه ۲۰ روزه به دلیل تعطیلات میان دو ترم، دوباره این طرح تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: طرح «کانون مدرسه» طرحی است که مطالعاتش صورت پذیرفته و برای استفاده دانش آموزان ایران اسلامی از خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، بیش از ۶۰ نوع فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری که قصه‌گویی، گرافیک، طراحی، نقاشی، ایده‌پردازی، نمایش شامل می‌شود.

وی افزود: کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوانان در جایی قرار می‌گیرد که پیرامونش مدارس مختلف جای می‌گیرند که باید خدمات به این مدارس ارائه شود؛ بخشی از این خدمات در داخل مدرسه است که شامل قصه‌گویی مربیان کانون در مدارس، ارسال کتاب به مدارس و … است و از طرفی مدرسه در قالب سفرهای تربیتی، دانش آموزان را به کانون پرورش می‌آورد تا دانش آموزان یک روز در کانون حضور خواهند داشت که با کانون و فعالیت‌هایش آشنا شوند و این رویه در طول سال تحصیلی اجرایی خواهد شد.

علامتی گفت: بستر طرح کانون مدرسه، کتاب و کتابخوانی است به این معنا که کتاب‌های معتبر در حوزه کودک و نوجوان را از ناشران این حوزه دریافت کرده و به مدارس خواهیم برد تا در دسترس دانش آموزان قرار بگیرد. همچنین در بخشی از اجرای طرح کانون مدرسه، به کودکان و نوجوانان بازی و سرگرمی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی و پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری، آشنایی و ارتباط دانش‌آموزان با امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انس دانش‌آموزان با کتاب، مطالعه و کتاب‌خوانی، زمینه‌سازی برای پرورش خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان و بهره‌گیری از فعالیت متنوع کانون برای یادگیری با شیوه غیرمستقیم از جمله اهداف طرح کانون - مدرسه به شمار می‌رود.

کد خبر 5886601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha