۲۴ شهریور ۱۴۰۲، ۲۳:۳۵

استاد حوزه علمیه:

پیرامون جریان نفاق در جامعه باید روشنگری شود

پیرامون جریان نفاق در جامعه باید روشنگری شود

بوشهر- استاد حوزه علمیه گفت: جریان نفاق تا قبل از حکومت امام زمان (عج) حذف نمی‌شود و فقط باید با روشنگری بدون نام بردن تلاش کرد تا این جریان شناخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مجید غنایی جمعه شب در مراسم دهه آخر ماه صفر و در شب شهادت ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام در حسینیه حضرت علی اکبر علیه السلام محله بهرام آباد شهر آبپخش اظهار داشت: در سیره پیامبر اکرم و حضرت علی علیه السلام اگر چه درک این مطلب سخت است که آیا آنها علم غیب داشتند یا خیر، ولی قطعاً هم داشتند.

استاد حوزه علمیه افزود: در منطقه غدیر گردنه صعب العبوری وجود داشت که منافقان در آن گردنه سخت قصد به شهادت رساندن پیامبر اکرم را داشتند اما به اذن خداوند موفق نشدند.

غنایی ابراز داشت: همیشه افشاگری گره‌ها را باز که نمی‌کندبلکه گره را سخت‌تر و باعث جنگ و دعوا بین طرفداران دو طرف می‌شود و لذا باید تلاش کرد تا منافق در جامعه شناخته نشود و اگر اسامی منافقان را پیامبر بیان می‌کرد باعث تعجب خیلی‌ها می‌شد و چون شبکه داشتند اخلال بیشتر در حکومت پیامبر درست می‌کردند و با وجود این شرایط پیامبر (ص) جریان انقلاب اسلامی خود را پیش برد.

غنایی افزود: حضرت علی علیه السلام در سیره حکومت داری، انسان سازی را در ابتدای حکومت خود شروع کرد، و هر گرفتاری در حکومت حضرت علی علیه السلام یک رابطه فتنه با اشعث داشت.

وی گفت: معاویه رسماً با ارسال نامه خالی از محتوا وقت خرید، و بیعت هم نکرد ولی اشعث از فرمانده سپاه حضرت علی علیه السلام بود و ۳۰ هزار سرباز از یمن آورده بود و پر نفوذ بود و نقطه انحرافی اخلاقی نداشت و اهل دزدی هم نبود.

غنایی ابراز داشت: اشعث فردی پر نفوذ بود و حضرت علی علیه هم علم غیب داشت و حکومت داری سخت بود و لذا دیر با حضرت علی علیه السلام بیعت کرد.

استاد حوزه علمیه اعزامی از قم اظهار داشت: حضرت علی علیه السلام طوری رفتار کرد که اشعث سمت معاویه و غیر نرود و وی را جذب کرد و جلوی دفع شدن وی را گرفت تا خطر او به اسلام بیشتر نباشد.

غنایی افزود: مروان حکم در جنگ جمل اسیر شد، حسنین شفاعت ایشان پیش حضرت علی علیه السلام کردند

استاد حوزه علیمه قم اظهار داشت: تا قبل از حکومت امام زمان عج الله جریان نفاق حذف نمی‌شود و فقط باید با روشنگری بدون نام بردن تلاش کرد تا این جریان نفاق شناخته شود.

کد خبر 5886782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha