۲۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۴۲

امامی مطرح کرد؛

پویش ملی کمک‌رسانی به قربانیان بزرگ‌ترین سیل قرن آغاز به کار کرد

پویش ملی کمک‌رسانی به قربانیان بزرگ‌ترین سیل قرن آغاز به کار کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: جمعی از فعالان مردمی برای کمک به سیل‌زدگان لیبیایی به منظور یاری برادران و خواهران مسلمان‌مان در شمال آفریقا، پویش «برای انسان» را راه‌اندازی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: جمعی از فعالان مردمی بین‌الملل و داوطلبان ایرانی برای کمک به سیل‌زدگان لیبیایی اعلام آمادگی کرده و در راستای فرهنگ مواسات و نوع‌دوستی ایرانی اسلامی، به منظور یاری برادران و خواهران مسلمان‌مان در شمال آفریقا، پویش «برای انسان» را راه‌اندازی کرده‌اند.

وی افزود: سیل اخیر لیبی یکی از بزرگ‌ترین بلایای قرن ۲۱ است که متأسفانه تا کنون بیش از ۱۱ هزار کشته و نزدیک به ۱۸ هزار مفقود داشته است و پیش‌بینی می‌شود تعداد قربانیان آن به ۲۰ هزار نفر برسد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: مردم ایران همواره در حوادث مختلف، نوع‌دوستی خود را به اثبات رسانده‌اند و این ریشه در بنیان‌های استوار فرهنگ ایرانی اسلامی برای مواسات و ایثار دارد.

امامی با اشاره به فرهنگ اخوت و برادری دینی گفت: متأسفانه برادران و خواهران در لیبی که در یک دهه گذشته در سخت‌ترین اوضاع، هدف دخالت‌های غرب و درگیر با تبعات جنگ و نابسامانی بودند، این بار گرفتار سیلی مرگ‌بار شدند و در این شرایط بحرانی، نیازمند توجهات جهانی و همچنین یاری جهان اسلام هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: شورای فرهنگ عمومی کشور در راستای ترویج فرهنگ اخوت دینی، ایثار و مواسات انسانی، ضمن حمایت از این حرکت مردمی، از همه دغدغه‌مندان، فعالان و نخبگان فرهنگی و عموم مردم ایران برای یاری به سیل‌زدگان لیبی دعوت می‌کند.

پویش ملی برای انسان به منظور همدردی و کمک به قربانیان فاجعه سیل لیبی توسط جمعی از فعالان مردمی بین‌الملل و با همکاری مؤسسه مردم‌نهاد بین‌المللی رنگ زیتون و اتحادیه بین‌المللی امت واحده آغاز به کار نموده است. علاقه‌مندان می‌توانند کمک‌های نوع‌دوستانه خود را به شماره کارت ۵۰۲۲۲۹۷۰۰۰۰۱۰۴۳۴ به نام مجمع جوانان امت واحده واریز کنند؛ این کمک‌ها پس از جمع‌آوری در ایران، توسط داوطلبان ایرانی و لیبیایی، به دست سیل‌زدگان می‌رسد.

کد خبر 5886863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha