۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

مدیرکل هواشناسی اردبیل عنوان کرد؛

نفوذ سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز در اردبیل

نفوذ سامانه ناپایدار جوی از عصر امروز در اردبیل

اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار جوی در استان اردبیل شاهد کاهش محسوس دما و بارش باران خواهیم بود.

مجید کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار جوی به همراه نفوذ زبانه‌های پرفشار قوی از شمال کشور، انتظار می‌رود از میزان پایداری‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه از فردا دوشنبه ناپایداری‌ها به بیشینه مقدار خود خواهد رسید، گفت: افزایش ابرناکی، هوای مه‌آلود، کاهش محسوس دما و بارش باران به ویژه در شمال استان و نواحی منتهی به استان گیلان دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به تداوم این روند تا ظهر روز سه‌شنبه ادامه داد: بنابراین آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها محتمل بوده و در جاده‌ها و گردنه‌ها کاهش دید افقی پیش بینی می‌شود.

کوهی بیان کرد: از روز چهارشنبه با توجه به خروج سامانه ناپایدار، از میزان بارش کاسته و بر دمای هوا افزوده خواهد شد و این روند تا انتهای هفته جاری ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه توجه به هشدار سطح زرد برای هم‌استانی‌ها توصیه می‌شود، خاطرنشان کرد: تغییرات احتمالی اوضاع جوی در بولتن پیش بینی روزهای آینده لحاظ خواهد شد.

کد خبر 5887708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha