۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری:

تصفیه‌خانه آب متمرکز در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

تصفیه‌خانه آب متمرکز در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

شهرکرد_مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: از سال‌های پیش زیرساخت‌های مناسبی برای آبرسانی به مردم استان وجود نداشته است و هنوز در استان یک تصفیه‌خانه متمرکز آب نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فردوس کریمی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: زمانی بین ۷ تا ۷.۵ میلیارد مکعب، آورد آب منابع آبی استان بوده که هم‌اینک این میزان به کمتر از ۵ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی افزود: به دلیل شرایط جغرافیایی و کاهش بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری بود که استانی که زمانی ۱۱ درصد منابع آبی را در اختیار داشته است، هم‌اکنون با بحران مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از سال‌های پیش از این زیرساخت‌های مناسبی برای آبرسانی به مردم استان وجود نداشته است و هنوز در استان یک تصفیه‌خانه متمرکز آب نداریم.

کریمی با اشاره به اینکه در بحران‌های پیش آمده برای آب شرب مردم چهارمحال و بختیاری سعی شد از طرح‌های پدافندی و موقت استفاده شود، عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین طرح‌های انتقال آب شرب برای ۴۵۶ هزار نفر از جمعیت استان طرح انتقال آب به بروجن با ۱۲۳ کیلومتر خط اصلی، ۱۲۹ کیلومتر خط فرعی، سه ایستگاه عظیم و بزرگ پمپاژ آب و… است که این طرح در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: طرح انتقال آب از سد بابا حیدر از سال گذشته آغاز شد، در حال حاضر ۱۲ متر از ۱۹ متر ارتفاع سد انجام شده است و با اجرای کامل آن می‌توان آب شرب جمعیتی بالغ بر ۱۴۰ هزار نفر را تأمین کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای دو طرح انتقال آب بن به بروجن و سد بابا حیدر نیاز آبی حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور را تأمین می‌کند، اضافه کرد: همچنین سد آقبلاغ در بروجن بعد از ۱۵ سال وارد فرایند اجرا شده، مطالعات آن انجام و قرارگاه خاتم الانبیا به‌عنوان پیمانکار سد مشخص شده است.

کریمی با تاکید بر اینکه انتقال آب از سد شهدای چشمه علی بعد از تهیه اسناد مناقصه و تکمیل سد انجام می‌شود، گفت: طرح جامع آب چهارمحال و بختیاری تهیه شده است، در این طرح همه منابع آبی استان جمع‌آوری شده تا بتوانیم منابع آبی در استان را شناسایی و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

کد خبر 5888496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha