۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۹

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد؛

تحصیل ۲۰ درصد دانش آموزان مازندران در مدارس غیردولتی

تحصیل ۲۰ درصد دانش آموزان مازندران در مدارس غیردولتی

ساری- مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تحصیل ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین کمالی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ درصد دانش آموزان ما به تعداد ۱۰۴ هزار نفر در مدارس غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند، افزود: مازندران بیشترین نرخ تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی را دارا است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم موضوع عدالت آموزشی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت، گفت: دولت امسال یک‌میلیارد تومان اعتبار برای مناطق عشایری و روستایی استان اختصاص داده است تا دانش آموزان ما از امکانات آموزشی در این مناطق بهره‌مند شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در استان سعی شده در عدالت آموزشی و توزیع امکانات و نیروی انسانی توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی شمار مدارس روستایی و عشایری را ۲۰۰ واحد اعلام کرد و افزود: این مدارس مشمول اعتبارات ویژه عدالت آموزشی در مناطق محروم خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از تخصیص ۹۰ میلیارد تومان سرانه دانش آموزی طی دو سال فعالیت دولت به استان خبر داد و گفت: این سرانه آموزشی و پرورشی بین مدارس و استان توزیع شده است.

کمالی افزود: برای ساخت اتاق ورزش و سالن ورزشی در مدارس نیز ۴۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است.

وی با عنوان اینکه ضریب توزیع اعتبارات در مناطق محروم استان بیش از دیگر مناطق است، یادآور شد: ۱۶ چمن مصنوعی و ۶ سالن ورزشی در استان طی دو سال اخیر احداث شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر اینکه در حین ثبت نام دانش آموزان وجهی نباید دریافت شود، افزود: امسال خوشبختانه گزارش و شکایتی در این زمینه اعلام نشده است.

کمالی با بیان اینکه در کنکور امسال وضعیت ما در کسب نمره نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بوده است، گفت: ما از میانگین کشوری در برخی دروس بالاتر هستیم.

وی با اظهار اینکه آموزش و پرورش استان تمامی تلاش را به کار گرفت تا سال تحصیلی شوق آفرینی را رقم زند، ادامه داد: برای بازگشایی سال تحصیلی مقدمات فراهم شده است.

کمالی با عنوان اینکه هر آنچه که برای بازگشایی مدارس اعم از تأمین نیروی انسانی و معلم و تجهیزات لازم بود انجام شد، گفت: اول مهر امسال تمامی مدارس استان بازگشایی می‌شود و در هر شهرستان در یک مدرسه نمادی جشن بازگشایی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اضافه کرد: مدارس برای تحصیل ۵۳۶ هزار دانش آموز در همه مقاطع تحصیلی آماده است، گفت: ۳۷ هزار معلم و کادر اداری در ۴ هزار و ۲۰۰ مدرسه برای سال تحصیلی جدید آماده هستند.

وی افزود: ۱۰۴ هزار دانش آموز در مازندران در ۷۲۰ مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کنند و ۲۰۰ مدرسه روستایی و عشایری هدر مازندران فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: ۵۱ مدرسه در مازندران به عنوان کانون تربیت معلم مشخص شدند تا در حوزه آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان کم بضاعت به صورت رایگان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند.

کد خبر 5888615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha