۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۱:۵۱

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل:

نرخ بیکاری در اردبیل به ۷.۴ درصد کاهش یافت

نرخ بیکاری در اردبیل به ۷.۴ درصد کاهش یافت

اردبیل- معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در فصل بهار امسال نرخ بیکاری در استان اردبیل به کمتر از ۷.۴ درصد رسید.

فریبرز دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۰ به کمتر از ۱۰.۳ دهم درصد و در سال گذشته به ۹.۸ رسید که نشان از یک روند کاهشی مناسب در فصول مختلف دارد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند نرخ بیکاری در فصول مختلف آمار متفاوتی را نشان می‌دهد اما تلاش بر این است تا در استان اردبیل با ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید نرخ بیکاری به حداقل برسد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل نرخ مشارکت اقتصادی استان اردبیل را ۴۶ درصد اعلام کرد و افزود: این میانگین به نسبت کشوری ۲ درصد بالاتر است.

دهقان در مورد نرخ تورم نیز گفت: در حالی که در سال ۱۴۰۰ نرخ تورم در استان اردبیل ۴۱.۵ درصد بوده در سال گذشته این رقم به ۴۸ درصد رسید و در سه ماهه اول امسال نرخ تورم به ۴۸.۳ درصد رسید.

وی با ارائه گزارشی از آمارگیری مؤثر و به روز از معادن استان نیز تصریح کرد: ۱۳۸ معدن در حال بهره برداری در استان وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد این معادن شن و ماسه بوده و تعداد محدودی از این معادن فلزی و باارزش هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل به آمارگیری کشتار دام و اطلاعات جدید در این زمینه اشاره و اظهار کرد: سال گذشته ۲۶۰ هزار بره، ۳۷ هزار گاو، ۲ هزار گاومیش و ۱۵ هزار بز کشتار شده که مجموع تولید و عرضه گوشت خالص ۱۳ هزار تن بوده است.

دهقان افزود: هر خانوار اردبیلی در سال گذشته ۱۰ کیلوگرم گوشت مصرف کرده اند در حالی که این سرانه در برخی از کشورها ۸۰ تا ۹۰ کیلوگرم است.

کد خبر 5889200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha