۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵

لوید آستین: ضدحملات اوکراین پیشرفت منظمی دارد!

لوید آستین: ضدحملات اوکراین پیشرفت منظمی دارد!

علی‌رغم تلفات بالای ارتش اوکراین، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ضدحملات اوکراین شاهد پیشرفت منظمی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که ضدحملات ارتش اوکراین پیشرفت منظمی دارد و از کشورهای غربی خواست به تقویت ارتش اوکراین در عرصه هوایی ادامه دهند.

وی همچنین اعلام کرد که واشنگتن به‌زودی تانک‌های آبرامز را در اختیار ارتش اوکراین قرار می‌دهد.

این ادعای وزیر دفاع آمریکا درباره موفقیت ضدحملات اوکراین در حالی مطرح می‌شود که دیروز ژنرال «مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک آمریکا درباره توانایی ارتش اوکراین برای موفقیت در ضدحملات علیه روسیه ابراز تردید کرد. وی دراین‌باره  تاکید کرد که ضدحمله نظامی ارتش اوکراین که از مدت‌ها قبل علیه روسیه آغاز شد، مدت زیادی طول خواهد کشید.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در گفتگو با یک رسانه آمریکایی گفت که این ضدحمله علیرغم اهمیتی که دارد، اهداف عملیاتی و تاکتیکی محدودی دارد، به این معنی که حتی اگر به طور کامل محقق شود، تمام روس‌ها را به طور کامل از اوکراین بیرون نمی‌کند که هدف راهبردی گسترده‌تر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین است. رئیس ستاد ارتش آمریکا همچنین در این مصاحبه، ضدحمله های ارتش اوکراین را طولانی، دشوار و خونین توصیف کرد.

وبگاه «روسیا الیوم» چندی پیش به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: علت اصلی ناکامی ضدحملات ارتش اوکراین در جنوب این کشور علیه مواضع ارتش روسیه به باور کارشناسان نظامی به این واقعیت برمی‌گردد که تعداد زیادی از نظامیان کی‌یف در شرق مستقر شده‌اند و دولتمردان اوکراین توصیه کارشناسان در تمرکز نیروها در یک جبهه واحد را نادیده گرفته اند.

 دو هفته پیش یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا با اشاره به اختصاص بسته کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین به ارزش ۱۷۵ میلیون دلار اعلام کردند که واشنگتن در هفته‌های آینده ۳۱ تانک آبرامز در اختیار اوکراین قرار می‌دهد ولی هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده است.وی در گفتگو با الجزیره افزود: مقادیری از پرتابه‌های اورانیوم ضعیف شده در اختیار اوکراین قرار خواهیم داد که برای ۳۱ تانک آبرامز کفایت کند.

این مقام ارشد آمریکایی که به نام او اشاره‌ای نشده تصریح کرد: تصمیم گرفتیم در این بازه زمانی به اوکراین مهمات تانکی حاوی اورانیوم ضعیف شده ارسال کنیم تا به محض تحویل تانک‌های آبرامز آماده استفاده باشد. آمریکا پس از انگلیس دومین کشوری است که از انتقال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر داده است.

کد خبر 5889350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ایرانی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۳۰
      0 0
      امریکا اگر برای کشورها آزادی می خوهد باید هرچه زودتر هرکمکی که می تواند انجام دهد