۲۸ شهریور ۱۴۰۲، ۱۵:۲۴

با ابلاغ وزیر علوم؛

دانشگاه ها ملزم به تدوین اسناد راهبری براساس شیوه نامه جدید شدند

دانشگاه ها ملزم به تدوین اسناد راهبری براساس شیوه نامه جدید شدند

مشاور وزیر علوم گفت: بر اساس ابلاغ وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها موسساتی که سند راهبردی آنها مصوب قبل از شهریور۱۴۰۱ است؛ باید این اسناد را براساس شیوه‌نامۀ جدید بازنگری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، روح الله سهرابی اظهار داشت: اسناد راهبردی دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی مهمترین سند جهت حرکت و نیل به اهداف علمی و نیز مبنایی مهم جهت ارزیابی عمکرد آنهاست. بنابراین لزوم تدوین سند راهبردی بر مبنای روش و شیوه نامۀ علمی جزء مهم و زیربنایی برای حرکت رو به پیشرفت و جلوگیری از آسیب های پیش روی دانشگاه هاست.

مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی افزود: «شیوه‌ نامۀ جدید تدوین اسناد راهبردی مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارکهای علم و فناوری» که بر مبنای ساعت ها کار مطالعاتی و فکری و مقایسۀ اسناد راهبردی دانشگاههای برتر انجام گرفته است، در خرداد ماه سال جاری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در همین راستا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی نامهای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ابلاغ کرد تا اسناد مصوب قبل از شهریور ۱۴۰۱، براساس شیوه‌نامۀ جدید بازنگری شده و مؤسساتی که در حال تدوین سند برنامه هستند تا شش ماه آینده به این مهم اقدام کرده و فرایند تصویب سند را در هیأت های امنا پیش برند.

سهرابی گفت: در ماه های گذشته برخی دانشگاه ها و مؤسسات که مبادرت به تدوین اسناد راهبردی خود نموده اند، همکاری خوبی در این زمینه داشته و اسناد آنها ضمن ارزیابی توسط کارشناسان، در چرخۀ اصلاح و نهایی سازی گرفته است. همچنین اسناد راهبردی برخی دیگر از دانشگاه ها نیز تأیید و در اختیار هیأت امنا قرار گرفته است.

مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی تأکید کرد: مقرر شده است با توجه به اهمیت موضوع، دو شاخص تدوین و بازنگری سند راهبردی و همچنین اجرای برنامۀ عملیاتی مبتنی بر سند راهبردی به عنوان شاخص های رتبه‌بندی مؤسسات و انتخاب رؤسای برتر اضافه شود.

کد خبر 5889586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha