۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱

حجت‌الاسلام جعفری؛

ثبت نام رایگان ۲۲ هزار دانش‌آموز کمیته‌امدادی در مدارس غیرانتفاعی

ثبت نام رایگان ۲۲ هزار دانش‌آموز کمیته‌امدادی در مدارس غیرانتفاعی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد از ثبت نام رایگان ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در مدارس غیر انتفاعی، نمونه دولتی و هیأت امنایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش تقدیر از فعالان طرح «مدارس همدل» با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، مدیران مدارس برتر و فعالان طرح مدارس همدل برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی جعفری در این مراسم گفت: مدارس همدل، طرح مشارکتی بین کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش است که با هدف ثبت نام و تحصیل رایگان دانش‌آموزان مستعد مورد حمایت در مدارس هیأت امنایی، غیر دولتی و نمونه دولتی به اجرا در آمده است.

وی با تشریح اهداف طرح مدارس همدل افزود: ارتقای عدالت آموزشی، افزایش دسترسی دانش‌آموزان نیازمند به تحصیلات باکیفیت و ایجاد بستر توانمندسازی دانش‌آموزان در راستای پیشگیری از فقر بین نسلی، از مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد از ثبت نام رایگان ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در مدارس غیر انتفاعی، نمونه دولتی و هیأت امنایی خبر داد و اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تعداد دانش‌آموزان بهره‌مند از مزایای طرح مدارس همدل ۷۲۳۱ بود که در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۲۲ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

جعفری با بیان اینکه تعداد ۳۵۰۷ مدرسه در سراسر کشور در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به این طرح پیوستند که تعداد مدارس همدل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۴۹۷۴ مدرسه و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۶۲۵۳ مدرسه رسید.

وی تاکید کرد: ارزش خدمات ارائه شده برای ثبت نام دانش‌آموزان جامعه هدف در مدارس همدل در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده که این عدد در سال ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به ۹۵ میلیارد تومان رسید

کد خبر 5890129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha