۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام:

۵۰۰ پیشکسوت جنگ و فعال دفاع مقدس در ایلام تجلیل شدند

۵۰۰ پیشکسوت جنگ و فعال دفاع مقدس در ایلام تجلیل شدند

ایلام- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ایلام گفت: امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس، ۵۰۰ پیشکسوت جنگ و فعال دفاع مقدس در ایلام تجلیل شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد حسین فولادی ظهر چهارشنبه در آیین تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و عرصه مقاومت استان ایلام اظهار کرد: تجلیل از ایثارگران دوران جنگ تحمیلی با عنوان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در دستور کار است و در این راستا از ۵۰۰ نفر پیشکسوت، کهنه سرباز و فعال این حوزه تجلیل شده است.

وی اظهار کرد: در همایش جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز افرادی چون ایثارگران و رزمندگان دفاع مقدس، زنانی که در پشت جبهه‌ها یا خطوط مقدم فعالیت داشتند، نویسندگان، نخبگان و هنرمندان فعال در حوزه دفاع مقدس تجلیل شده‌اند.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف انتخاب عنوان جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز ایجاد پیوند بین نسل جوان و نوجوان دفاع مقدس با جوانان و نوجوانان جنگ ندیده امروز و پیوند مفاهیم ایثار و شهادت در گروه‌هایی چون دفاع مقدس، مدافعان حرم، امنیت و سلامت است.

فولادی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس روز پنجشنبه فرماندهان نیروهای مسلح نظامی و انتظامی تحت عنوان تجدید میثاق با ولایت و رهبری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار می‌کنند و صبح جمعه هم رژه اقتدار نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مهمانی لاله‌ها با حضور مردم و مسئولان در گلزارهای شهدا پنجشنبه ششم مهرماه برگزار می‌شود و همچنین اجرای یادواره‌های شهدا و سرکشی از خانواده‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس از جمله خانواده شهدا و جانبازان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان است.

کد خبر 5890325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha