۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۵۷

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خبر داد؛

تخریب ۶ منطقه شهری آستارا بر اثر وقوع سیلاب

تخریب ۶ منطقه شهری آستارا بر اثر وقوع سیلاب

رشت- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از تخریب جدی ۶ منطقه شهری آستارا بر اثر وقوع سیلاب خبر داد و گفت: ۱۵۰ شهروند آستارایی گرفتار در سیل اسکان اضطراری یافتند.

امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شرایط بحرانی در مناطق سیل زده غرب گیلان، اظهار کرد: با پای کار آمدن مسئولان استان و حضور مقامات کشوری اوضاع در آستارا و مناطق سیل زده غرب گیلان در حال مدیریت است.

وی از فعالیت ۸ گروه جهادی در مناطق سیل زده خبر داد و افزود: با مشارکت این گروه‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی امکانات زیرساختی مانند برق، آب و گاز مناطقی از شهرستان آستارا که به دلیل بارش باران قطع شده بود دوباره برقرار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از اسکان اضطراری ۱۵۰ شهروند آستارایی گرفتار در سیل خبر داد و بیان کرد: اقلام ضروری، بسته‌های غذایی، آب معدنی و موکت به کمک نیروهای هلال احمر در بین ۲ هزار خانوار شهرستان آستارا توزیع شد.

مرادی با اشاره به اسکان اضطراری در مناطق سیل زده غرب گیلان، اضافه کرد: ۱۵۰ شهروند آستارایی سیل زده در مساجد محمد رسول الله، صاحب الزمان و همچنین امامزادگان ابراهیم و اسحاق علیهم السلام اسکان اضطراری داده شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون نمی‌توان هیچ برآوردی از میزان خسارت به مناطق سیل زده اعلام کرد، افزود: کارشناسان بنیاد مسکن استان، دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و بخشداری‌ها پس از بررسی میزان خسارت به ابنیه، ساختمان‌ها، امکانات زیرساختی و حوزه کشاورزی، نتایج را به مدیریت بحران استانداری گزارش می‌دهند و جمع بندی نهایی از میزان خسارات به سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به خسارت بارش باران و سیلاب به ۱۸ روستای شهرستان آستارا، اضافه کرد: خانه‌ها در ۴ روستای کانرود، سیبلی، خلیل سرا و خسرو آباد این شهرستان خسارت جدی دیده و وسایل برقی و دیگر کالاهای درون این خانه‌ها هم غیر قابل استفاده است.

مرادی با بیان اینکه بر اثر وقوع سیلاب ۶ منطقه شهری آستارا خسارت جدی دیده است، گفت: به راه افتادن سیلاب و گل و لای در خیابان‌های کشاورز، شالیزار، حافظ، خلیل آباد، رستمیان و عباس آباد موجب ورود سیلاب به داخل خانه‌ها شده و وسایل منازل این مناطق زیر آب رفته است.

وی از خسارت وارده به واحدهای تولیدی کشاورزی مانند مرغداری در کانرود و زمین‌های کشاورزی برای کشت دوم برنج و راتون در شهرستان آستارا خبر داد و افزود: پس از جذب اعتبارات، خسارات وارده جبران می‌شود.

کد خبر 5890340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha