۲۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۱۶

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

معرفی شهدا به مردم تنها به نصب عکس شهید ختم نشود

معرفی شهدا به مردم تنها به نصب عکس شهید ختم نشود

اصفهان - دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان گفت: معرفی شهدا و الگوسازی آنها برای مردم تنها در حد نصب عکس در سطح شهر و ادارات نباشد.

حجت الاسلام محسن مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه بالاترین معروف نظام اسلامی است، اظهار داشت: در مقابل تضعیف حاکمیت نظام اسلامی بالاترین منکر است که همه وظیفه داریم در مقابل آن بایستیم، نظام را تقویت کنیم و از تمامیت آن دفاع کنیم.

دفاع مقدس از مصادیق بزرگ ظهور امر به معروف و نهی از منکر در کشور است

وی دفاع مقدس را یکی از مصادیق بزرگ ظهور امر به معروف و نهی از منکر در کشور دانست و گفت: دفاع مقدس حفظ حاکمیت بود و از این رو از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه دفاع مقدس به دنبال مسئولیت پذیری و احساس تکلیف در بین مردم شکل گرفت، ادامه داد: همه نسبت به تمامیت ارضی کشور احساس مسئولیت کردند و نتیجه آن حضور شکوهمندانه مردم در عرصه دفاع بود.

وی با اشاره به اینکه جوانان زیادی از شمال تاجنوب و شرق و غرب کشور در جنگ هشت ساله به شهادت رسیدند، افزود: جریان دفاع مقدس بالاترین الگوی امر به معروف و نهی از منکر در همه عرصه‌ها است.

حجت الاسلام مظاهری با اشاره به اینکه در دفاع مقدس هر کس به اندازه خود سهمی در دفاع مقدس داشت، گفت: نسل جوان باید از همه ابعاد دفاع مقدس الگو بگیرد.

تبیین حقایق، زیبایی‌ها و معروفات جنگ مهم‌ترین رسالت مسئولان است

وی تبیین حقایق، زیبایی‌ها و معروفات جنگ را مهم‌ترین رسالت مسئولان در دوره کنونی اعلام کرد و گفت: متأسفانه در این حوزه کم کاری شده و متولیان امر در این حوزه کم کاری کرده‌اند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان اینکه نسل جوان ما کمترین بهره را از الگوهای موجود در هشت سال دفاع مقدس برده‌اند، ادامه داد: کار نکرده بسیار است و باید هر چه زودتر به این عرصه ورود کنیم.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های مؤثر و جریان سازی در زمینه معرفی الگوهای دفاع مقدس انجام شود، گفت: با این روند امکان جبران کم کاری‌های گذشتگان نیز وجود دارد و همه باید برای این امر به میدان بیایند.

باید تابلوهای فرهنگ شهروندی به سیره عملی شهدا اختصاص یابد

حجت الاسلام مظاهری با بیان اینکه در ادارات امثال شهید باکری باید الگو سازی شوند، افزود: نباید تنها به فضاسازی و نصب عکس چند شهید اکتفا کرد، باید تابلوهای فرهنگ شهروندی به سیره عملی شهدا اختصاص یابد و سیره رفتاری شهدا را منتقل کند.

وی اضافه کرد: رفتارهای قشنگ و مومنانه و حتی زیبایی‌های اخلاقی شهدا باید به مردم معرفی شوند و شهرداری به صورت عملی در این زمینه ورود کند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به اینکه همه فرهنگسراها و دوره‌های آموزشی باید با محوریت معرفی سیره شهدا ادامه یابد، گفت: همه این اقدامات باید با برنامه دنبال شود و اگر کوتاهی صورت گیرد تبدیل به منکر می‌شود و باید تذکرات لازم به دستگاه‌ها داده شود.

کد خبر 5890451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha