۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

مدیرعامل شرکت گاز:

چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری پرمصرف تعویض می‌شود

چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری پرمصرف تعویض می‌شود

اردبیل- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز گفت: قرار است چهار میلیون و ۱۰۰ هزار بخاری پرمصرف گاز در سطح کشور تعویض شده و جای آنها را بخاری‌های کم مصرف بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید چگینی ظهر پنجشنبه در مراسم آغاز عملیات خط لوله گاز چلوند – اردبیل اظهار کرد: پروژه‌های زیرساختی متعددی توسط شرکت ملی گاز در حال اجراست تا هموطنان‌مان از گاز پایدار و مناسب بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: عمده این پروژه‌ها توسط شرکت مهندسی و توسعه اجرایی می‌شود تا شبکه گاز کشور به نقطه مطلوب و ایمن خدمات رسانی به مردم دست یافته و قدرت مانور و انعطاف‎پذیری بیشتری را در استان‌ها شاهد باشیم.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز گفت: اجرای خط لوله گاز چلوند – اردبیل در همین راستا در حال انجام است تا ایجاد پایداری و انعطاف عملیاتی در گاز استان را با اجرای خط لوله ۳۰ ایچ شاهد باشیم.

چگینی افزود: این پروژه جز پروژه‌های زیرساختی استان اردبیل است که در تأمین کسری گاز مجتمع‌های گلخانه‌ای مغان و خداآفرین بسیار مؤثر و نقش‎آفرین خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این پروژه در تکمیل زنجیره گازرسانی کشور تا پارس‎آباد و اصلاندوز ادامه خواهد داشت و امیدواریم شرکت گاز در یک سال آینده در این پروژه به تعهدات خود به خوبی عمل کند.

چگینی اضافه کرد: در حال حاضر به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان پروژه گازرسانی در کشور در مرحله اجرا است که این رقم جدای پالایشگاه‌هایی است که در مناطق مختلف مرحله اجرایی خود را سپری می‌کند.

وی بیان کرد: طرح‌های توسعه گازرسانی در مناطق محروم در مرحله اجرا است و ما سعی می‌کنیم تا شروع فصل سرما بخش زیادی از گازرسانی به شهرها و روستاها را به اتمام رسانده و هموطنان از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

چگینی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: شرکت مهندسی توسعه با راهکارهای مناسب به اجرایی شدن این پروژه سرعت بخشیده و سعی بر این است تا یک سال آینده این طرح را به سرانجام برسانیم.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: مهمترین دغدغه ما تأمین کالا در اجرای پروژه‌ها است که در اجرای این پروژه بیش از ۸۰ درصد کالای مورد نیاز تأمین شده و با انتخاب پیمانکار سرعت اجرایی پروژه‌ها را شاهد خواهیم بود.

وی گفت: زنجیره این پروژه تا گرمی با پیشرفت ۶۰ درصد در حال انجام است و ما قول می‌دهیم برای سایر مراحل اجرایی این طرح تا رسیدن به تأسیسات گلخانه‌ای روند اجرا را سرعت بیشتری بدهیم.

چگینی از ایجاد تأسیسات ذخیره‎سازی رو زمینی گاز با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد و افزود: سرمایه‎گذاران بخش خصوصی می‌توانند در این زمینه ورود پیدا کرده و خدمات و حمایت‌های مطلوبی را نیز از شرکت گاز دریافت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار این امر، تلاش ما بر تعویض بخاری‌های پربازده با کم بازده است که در این زمینه فراخوانی شرکت گاز به صورت استانی صادر کرده تا با حمایت از سرمایه‌گذاران به صورت حواله گاز بتوان در تولید بخاری‌ها موفق عمل کرد.

چگینی از تعویض چهار میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه بخاری در مرحله اول در قالب این طرح خبر داد و اضافه کرد: تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاران و خطوط تولید در نظر گرفته شده که تا سقف ۵۰۰ متر مکعب حواله گاز به این سرمایه گذاران داده می‌شود تا در بازار انرژی آن را به فروش برسانند.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت گاز بیان کرد: سعی ما بر این است تا اقلیم سرد اردبیل را در اقلیم بندی جدید جز مناطق سردسیر محاسبه کرده تا اهالی این استان از یارانه گاز بهره‌مند شوند.

کد خبر 5891118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha