۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱

رئیس مجمع امت واحده پاکستان در گفتگو با مهر:

سخنرانی رئیسی در سازمان ملل تحسین‌برانگیز بود

سخنرانی رئیسی در سازمان ملل تحسین‌برانگیز بود

رئیس مجمع امت واحده پاکستان با تشریح ابعاد سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دفاع وی از قرآن کریم را جانانه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهور ایران اخیراً در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در جمع نمایندگان کشورهای عضو سخنرانی کرد. وی در بخشی از سخنانش گفت: اسلام‌ستیزی و آپارتاید فرهنگی‌، در صورت‌های مختلف خود ازجمله سوزاندن کتاب مقدس قرآن تا منع حجاب در مدارس و دهها تبعیض شرم‌آور دیگر، شایسته پیشرفت‌های انسان معاصر نیست.

رئیسی افزود: پشت پرده‌ی این نفرت‌پراکنی‌ها، طراحی بزرگ‌تری وجود دارد و تقلیل آن به مقوله‌ی آزادی‌ِ بیان، گمراه‌کننده است. غرب که اینک با بحران هویتی و کارکردی مواجه شده است، جهان را جنگل و خود را باغی زیبا می‌بیند. برخی جریان‌های شوم ولی قدرتمند، راه‌حل را در بحران‌سازی و دشمن‌تراشی می‌بینند. این آپارتاید فرهنگی، جامعه مسلمانان و بخصوص مهاجران را هدف گرفته است؛ مهاجرانی که خود قربانیان سیاست‌های استعمار هستند.

رئیس جمهور ایران یادآور شد: منطقه غرب آسیا بخاطر تجربه طولانی استعمار و تجاوزات نظامی مکرر، فرصت‌های زیادی را برای توسعه و پیشرفت از دست داده است. اینک که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، دکترین مقاومت، امواج اشغالگری و تروریسم را با موفقیت به عقب رانده، فرصت و عصر جدیدی برای منطقه رقم خورده است.

در همین ارتباط، خبرگزاری مهر گفتگویی را با حجت الاسلام و المسلمین امین شهیدی، رئیس مجمع امت واحده پاکستان انجام داده است.

رئیس مجمع امت واحده پاکستان گفت: امسال جناب آقای سید ابراهیم رئیسی، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی‌ای که به جهات مختلف دارای اهمیت بود. این سخنرانی هم به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران و انقلاب بود و هم به نمایندگی از جهان تشیع و هم از طرف جهان اسلام بود.

وی تأکید کرد: ایشان در رابطه با قرآن، در رابطه با مسلمانان و در رابطه با اسلام به گونه‌ای صحبت کردند که هم باعث افتخار شد و برای همه مسلمانان افتخار آفریدند و هم از قرآن دفاع کردند؛ قرآن سرمایه ملی همه مسلمانان است و وقتی در اروپا و در غرب توهین به قرآن شود همه مسلمان‌ها موظف هستند که از حرمت قرآن دفاع کنند.

حجت الاسلام شهیدی یادآور شد: این دفاع از قرآن را اگر مردم عادی انجام دهند به منزله ابراز احساسات است اما در تریبونی که جهانی است و همه کشورهای جهان در آن عضویت دارند و نمایندگان همه کشورهای جهان در آنجا حضور دارند، در چنین موقعیتی باید به نمایندگی از جهان اسلام، به نمایندگی از قرآن، به نمایندگی از مسلمانان آنجا صحبت بشود و از قرآن و اسلام دفاع بشود. باید در این تریبون دسیسه‌هایی را که غربی‌ها علیه اسلام و قرآن روا می‌دارند بیان کرد و به دفاع از اسلام پرداخت.

وی عنوان کرد: این خدمت عظیم و این کار بزرگ را کسی می‌تواند انجام دهد که خود هم عامل به دین باشد و هم به عنوان یک مسلمان دفاع از قرآن و اسلام را مسؤلیت خود بداند و در جهان اسلام ما نمی‌بینیم کشوری این کار را به عهده گیرد. در هیچ کجا به نظر نمی‌رسد که چنین شخصیت‌هایی و حاکمانی باشند که این کار را انجام دهند.

رئیس مجمع امت واحده پاکستان تصریح کرد: لذا در چنین جایگاهی اگر جناب آیت الله سید ابراهیم ریسی این کار را انجام دادند هم به غرب قدرت اسلام را نشان دادند و هم قلوب همه مسلمانان جهان را خوشحال کردند و هم ابراز احساسات صدها میلیون مسلمان را در جهان به نمایش گذاشتند؛ آن هم در تریبونی که همه کشورهای جهان در آن حضور داشتند.

حجت الاسلام شهیدی افزود: آیت الله رئیسی از قرآن دفاع کرد، بر قرآن کریم بوسه زد و آن را بر پیشانی خود گذاشت و به جهان فهماند که این قرآن از طرف خداست و بسیار عزیز است و همیشه هم باقی خواهد ماند. صحبتی که خود ایشان در رابطه با قرآن انجام دادند واقعاً صحبت جانانه و کاملاً منطبق بر پیام آسمانی بود که قرآن جاودان است، قرآن ضعیف شدنی نیست و هر کس بخواهد قرآن را از بین ببرد خودش از بین می‌رود، قرآن باقی است همه چیز تمام می‌شود اما قرآن تمام نمی‌شود این عقیده هر مسلمانی است و این مطلب را باید هم غربی‌ها و هم آمریکایی‌ها بدانند.

رئیس مجمع امت واحده پاکستان عنوان داشت: در چنین شرایطی به نمایندگی از جهان اسلام، این صحبت‌ها تمامی مسلمان جهان را خوشحال کرد و از همه جا تحسین و ابراز احساسات شد.

وی در پایان گفت: از طرف مردم پاکستان خدمت مردم شریف ایران، رهبر معظم انقلاب و جناب آقای رئیسی تبریک عرض می‌کنیم و سلام گرم قلوب همه مؤمنین و مسلمانان در پاکستان را خدمت ایشان ابراز می‌داریم و تبریک عرض می‌کنم که خداوند متعال این توفیق را به جناب آقای رئیسی عطا کرد که ایشان چنین صحبت‌های جانانه‌ای را در سازمان ملل انجام دادند.

کد خبر 5891282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha