۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۷

تعطیلی به خاطر ضعف مدیریت؛

سازمان لیگ تیم‌ها را به «اغما» برد/ چاقویی که دسته خودش را می‌برد

سازمان لیگ تیم‌ها را به «اغما» برد/ چاقویی که دسته خودش را می‌برد

سازمان لیگ فوتبال که باید تمام تلاشش را برای پویا و فعال تر کردن این رشته در بخش باشگاهی انجام دهد، با تصمیمی چند هفته ای لیگ بیست و سوم تعدادی از تیم ها را به «اغما» برد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ فوتبال در اقدامی ناگهانی تصمیم به لغو بازی‌های هفته ششم لیگ برتر فصل جاری گرفت تا باشگاه‌ها بار دیگر به استراحتی بلندمدت بروند.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در این باره ضمن انتقاد از عدم قدردانی از زحمات این نهاد برای برگزاری هر چه بهتر بازی پرسپولیس و النصر عربستان در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا گفت: وقتی یک هفته از بازی‌ها را کنار گذاشتیم، انتقادات به حدی زیاد و پشت سر هم بود که در ابتدا فکر کردیم پس از چند روز کار سخت، دست کم یک نفر تشکر می‌کند. امروز که در هفته پنجم هستیم، VAR را با وجود تمام مشکلات و تحریم‌ها برای لیگ قهرمانان به ایران آوردیم. میزبانی از النصر با توجه به حضور کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و سایر ستارگانی که این تیم را از لحاظ بازیکن به تیمی محبوب در دنیا تبدیل کرده است، بدون هیچ حرف و حدیثی و به بهترین شکل ممکن انجام شد.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در حالی استقبال از ستاره‌های فوتبال دنیا را به نام خود و مجموعه سازمان لیگ می‌زند که طبق پیگیری‌های خبرنگار مهر، هیچ اقدام مؤثری در زمینه میزبانی انجام نداده‌اند.

آنها حتی کوچک‌ترین نقشی در استقبال یا بدرقه نداشته‌اند و AFC با نظارت مستقیم خود این بازی را طبق عرف هرساله لیگ قهرمانان برگزار کرده است اما سازمان لیگ می‌خواهد نقش خود را پر رنگ و ویژه جلوه کند.

به نظر می‌رسد مسئولان مسابقات سازمان لیگ فراموش کرده‌اند وظیفه اصلی آنها حفظ و حراست از باشگاه‌ها در تقویم فوتبالی است. در حقیقت یکی از شاخص‌ترین وظایف این نهاد فوتبالی کشور برگزاری منظم و طبق برنامه بازی‌های باشگاهی است. اتفاقی که تنها در ۶ هفته گذشته دو بار رعایت نشد.

سازمان لیگ تیم‌ها را به «اغما» برد/ چاقویی که دسته خودش را می‌برد

مهدی در حالی برگزاری بازی‌های تیم ملی ایران در مسیر آماده سازی برای جام ملت‌های آسیا و همچنین حضور پرسپولیس، سپاهان و نساجی در لیگ قهرمانان آسیا را بهانه تعویق بازی‌های لیگ برتر عنوان کرده است که شرایط مشابه برای باشگاه‌های دیگر قاره کهن نظیر عربستان، کره جنوبی، ژاپن و… وجود دارد.

النصر عربستان حریف هفته گذشته پرسپولیس که سازمان لیگ استقبال از آنها را در رزومه خودش می‌گنجاند تقریباً هر سه روز یک بار بازی می‌کند اما نمایندگان فوتبال ایران تقریباً ۲۰ روز یک بار بازی می‌کنند.

تیم‌های لیگ برتری پس از ۲۲ روز استراحت در لیگ برتر بازی کردند و حالا باید ۱۴ روز دیگر نیز به اغما بروند تا بازی‌های هفته هفتم را برگزار کنند. بازی‌های باشگاهی فوتبال ایران سپس بار دیگر نزدیک به سه هفته تعطیل می‌شود تا تقریباً هر ۲۰ روز یک بار شاهد برگزاری بازی‌های لیگ برتری باشیم.

سازمان لیگ فوتبال در حالی برنامه بازی‌های تیم ملی ایران را خط قرمز خود عنوان کرده است که امیر قلعه نویی بارها در مصاحبه‌های خود به اهمیت بازی‌های لیگ برتر و برنامه از پیش تعیین شده تیم ملی ایران اشاره کرده است و هرگز خواهان تعویق بازی‌ها نبوده است. بنابراین لازم است سازمان لیگ در راستای حمایت از باشگاه‌ها و حضور موفق همراه با حفظ سلامتی بازیکنان نسبت به اجرای برنامه از پیش تعیین شده لیگ اصرار داشته و آن را پیاده کند.

کد خبر 5891883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha