۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان:

۶۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در خوزستان تحصیل می‌کنند

۶۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در خوزستان تحصیل می‌کنند

اهواز- مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان از تحصیل ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز استثنایی در این استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ممبینی صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با تبریک بازگشایی مدارس به دانش آموزان و معلمان مدارس استثنایی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: زنگ آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در ۱۰۵ مدرسه استثنایی در استان خوزستان نواخته شد.

وی با بیان اینکه در خوزستان پنج هزار دانش‌آموز استثنایی و بیش از یک هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه راهی مدرسه عادی می‌شوند، افزود: بیش از یک هزار و ۴۰۰ معلم در این مدارس مشغول کار تدریس این تعداد دانش‌آموز را برعهده دارند.

ممبینی به اضافه شدن ۳۱ کد جدید به مدارس استثنایی و ۵۰ کلاس درس از لحاظ فیزیکی در خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین یک مدرسه برای دانش آموزان اوتیسم و یک رشته جدید برای دانش آموزان کار و دانش اضافه شده است.

مدیر آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید در استان ۴۶ مرکز جامع سنجش و آموزش توانبخشی و مداخله بهنگام راه اندازی شده است، اضافه کرد: همه مراحل تشخیص و جای‌دهی و مداخله دانش آموزان بدو ورود به مدرسه توسط این مراکز انجام می‌شود.

ممبینی بیان کرد: با توجه به اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه توانایی‌های خاصی دارند، موفق شده چندین مقام کشوری را در مسابقه‌های ورزشی و قرآنی کسب کنند.

وی افزود: بیش از ١١٧ هزار نوآموز پیش دبستانی و بدو ورود به پایه اول در طرح سنجش شرکت کردند و جای‌دهی آموزشی شدند

ممبینی در خصوص ایاب و ذهاب دانش آموزان گفت: تلاش ما این است هزینه سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی توسط شهرداری‌ها پرداخت شود که امیدواریم شهرداری و شورای شهر اهواز همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

کد خبر 5892353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha