وزیر دفاع ترکیه:

همه تحرکات را در سلیمانیه زیر نظر داریم

همه تحرکات را در سلیمانیه زیر نظر داریم

آنکارا به شدت به رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق درباره همکاری با پ ک ک، هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه ملیت، وزیر دفاع ترکیه به رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق به شدت درباره همسویی با پ ک ک هشدار داد.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه گفت: پرونده فعال این روزها، فعالیت پ ک ک در سلیمانیه و انفجار در فرودگاه عربت و موضع بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی است. ما درباره افزایش فعالیت‌های تروریستی در سلیمانیه به طالبانی هشدار داده ایم و به او می گویم که بهتر است که روابط خود را با سازمان‌های تروریستی قطع کنید وگرنه برای شما به هر حال تبعات به دنبال خواهد داشت.

گولر افزود: ما تحرکات اتحادیه‌ی میهنی کردستان را رصد کرده و نظرات خود را با دوستان عراقی و دوستانمان در حزب دموکرات کردستان عراق در میان می‌گذاریم.

وی بیان کرد: هم اکنون ما روابط خود را با سلیمانیه به طور کلی قطع کرده ایم و امیدواریم که بافل طالبانی حمایت و همکاری خود را با این سازمان‌های تروریستی در اسرع وقت قطع کند.

وزیر دفاع ترکیه تصریح کرد: ما همه چیز را رصد می‌کنیم و همه چیز را می‌دانیم و هر تحرکی را به دقت زیر نظر داریم. ما با دوستان عراقی و دوستانمان در حزب دموکرات رایزنی می‌کنیم.

این موضع گیری در حالی انجام می‌شود که چند روز قبل سرلشگر «یحیی رسول» سخنگوی نیروهای مسلح عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: روز دوشنبه یک پهپاد نظامی از مرز ترکیه وارد حریم هوایی عراق شد و فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق را بمباران کرد که در اثر آن سه نفر کشته و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وی تاکید کرد: این حمله نقض حاکمیت ملی، امنیت و تمامیت ارضی عراق و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه و جهان و همچنین نقض مفاد حقوق بین‌الملل و اصول و اهداف منشور سازمان ملل متحد است. این حملات مکرر مغایر با اصل روابط حسن همجواری بین کشورها و تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های عراق جهت ایجاد روابط خوب و متوازن سیاسی، اقتصادی و امنیتی با همسایگان خود است.

فرودگاه عربت در استان سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

کد خبر 5892701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha