یورش گسترده شهرک نشینان به مسجدالاقصی

یورش گسترده شهرک نشینان به مسجدالاقصی

شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست امروز به مسجدالاقصی یورش برده و این مکان مقدس را مورد هتاکی قرار دادند.

ه گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، صدها شهرک نشین صهیونیست امروز یکشنبه به مسجدالاقصی یورش بردند.

بر اساس این گزارش، اداره اوقاف اسلامی قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳۱۷ شهرک نشین از صبح امروز به مسجدالاقصی یورش بردند.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که صدها شهرک نشین به یورش به مسجدالاقصی ادامه می‌دهند و فراخوان‌هایی برای تشدید یورش به مسجدالاقصی برای فردا دوشنبه نیز وجود دارد.

شاهدان عینی گفتند که نظامیان رژیم صهیونیستی، ایست بازرسی‌ها را در محله قدیمی قدس برپا کرده و مانع از ورود اهالی قدس به مسجدالاقصی می‌شود.

به گفته این شاهدان، این شهرک نشینان، مراسم تلمودی را در مسجدالاقصی به جا آوردند.

اعیاد یهودی از ۱۵ سپتامبر آغاز شده و تا ۸ اکتبر ادامه خواهد داشت.

روز گذشته، گروه‌های صهیونیستی موسوم به «معبد سلیمان» فراخوان‌هایی را جهت تعرض هماهنگ شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی صادر کردند.

این گروه‌های صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواستند که یکشنبه و دوشنبه، در آستانه اعیاد موسم به «غفران» و «نماز توبه» به صورت هماهنگ مسجدالاقصی را مورد تعرض قرار دهند.

گروه‌های معبد ادعایی سلیمان، در تلاش هستند از طریق برقراری حمل‌ونقل رایگان برای جابجایی شهرک‌نشینان صهیونیست تعداد افراد بیشتری از آنان را در این هتک حرمت به مقدسات اسلامی با خود همراه کنند.

صهیونیست‌ها با سو استفاده از این ایام و به بهانه مقدس‌بودن این روزها برای یهودیان، تمامی معابر کرانه باختری، نوار غزه و قدس را مسدود می‌کنند و اجازه عبور و مرور از این معابر را نمی‌دهند. بدین ترتیب شهرک‌نشینان باعث ایجاد اختلال در زندگی فلسطینیان در تمامی اراضی فلسطین می‌شوند.

این در حالی است که فلسطینیان و اهالی قدس همچنان نسبت به خطر انجام این اقدامات توسط شهرک‌نشینان در مسجدالاقصی و شهر قدس طی اعیاد یهودی هشدار می‌دهند و از فلسطینیان می‌خواهند که برای شکست برنامه‌های شهرک‌نشینان و تلاش‌های آنان جهت تداوم یهودی‌سازی مسجدالاقصی و قدس اشغالی، به این مکان مقدس اسلامی بیایند.

کد خبر 5893178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha