۲ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۰

هیچ مقام رسمی در لهستان با «زلنسکی» دیدار نکرد

هیچ مقام رسمی در لهستان با «زلنسکی» دیدار نکرد

رسانه ها گزارش دادند که هیچ مقام رسمی لهستان حاضر نشد با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مسیر برگشت از آمریکا دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، پس از اینکه لهستان قبلاً اعلام کرده بود که تسلیح اوکراین را متوقف می‌کند زیرا مشغول تسلیح خود است، گزارش‌های رسانه‌ای نشان می‌دهد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین هنگام بازگشت از نیویورک در لهستان توقف کرد اما هیچ یک از مقامات این کشور با وی ملاقات نکردند.

روزنامه سنگاپوری «استریتز تایمز» گزارش داد که ولودیمیر زلنسکی در بازگشت از آمریکا در لهستان توقف کرد، اما هیچ مقام رسمی این کشور با او ملاقات نکرد.

این گزارش می‌افزاید: زلنسکی روز شنبه در جریان توقف خود در لهستان به داوطلبان لهستانی جنگ اوکراین جوایز دولتی اعطا کرد، اما با هیچ مقام رسمی ملاقات نکرد، زیرا روابط دو کشور به دلیل عرضه غلات متشنج شده است.

«مارسین برزیداک» رئیس دفتر سیاست بین‌الملل ریاست جمهوری لهستان در مقاله‌ای در روزنامه سنگاپور استریتز تایمز گفت که دفتر وی هیچ درخواست رسمی برای ملاقات در طول اقامت زلنسکی در لهستان دریافت نکرده است.

این خبر در حالی است که «ماتئوس موراویسکی» نخست وزیر لهستان، پیشتر به زلنسکی درباره مواضع جدید توهین آمیز علیه ورشو هشدار داده بود. چند روز پیش، موراویسکی گفته بود که لهستان ارسال سلاح به اوکراین را متوقف کرده، زیرا مشغول تسلیح خود است.

پیش از این روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داده بود که لهستان لفاظی‌های خود علیه اوکراین را فراتر از مناقشه تجاری بر سر غلات تشدید کرده است.

کد خبر 5893280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha