ارتش صهیونیستی یک گردان دیگر را در مرز غزه مستقر می‌کند

ارتش صهیونیستی یک گردان دیگر را در مرز غزه مستقر می‌کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اقدام به برآورد اوضاع امنیتی جاری در نوار مرزی باریکه غزه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه اقدام به برآورد اوضاع امنیتی جاری در نوار مرزی باریکه غزه کرد و در پی آن تصمیم بر این شد که یک گردان دیگر از نیروهای ارتش در این منطقه مستقر شوند.

به گزارش منابع عبری زبان، «یواو گالانت»، دستور داده برای تقویت نیروهای مستقر در مرز غزه به ویژه در سایه تشدید تنش در این منطقه پس از ازسرگیری ارسال بالن‌های آتش زا از سمت غزه و حملات مقطعی ارتش به اهداف مقاومت، یک گردان دیگر در این منطقه مستقر شود.

گالانت امروز از نوار مرزی باریکه غزه بازدید کرد تا در جریان آخرین تحولات اوضاع در این منطقه قرار گیرد.

رئیس ستاد کل ارتش، مسئول شعبه اطلاعات نظامی و شعبه علمیات ارتش و مسئولان برخی نهادهای امنیتی دیگر همراه گالانت از نوار مرزی باریکه غزه بازدید کردند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پهبادهای این رژیم دو پایگاه جنبش حماس را در اردوگاه البریج و جبالیا در نوار غزه هدف قرار دادند.

همچنین منابع محلی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر اسرائیلی به سمت شرکت کنندگان در فعالیت‌های مردمی در شرق اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند که طی آن تا این لحظه دو فلسطینی زخمی شدند.

از سوی دیگر وزارت بهداشت غزه عصر امروز یکشنبه از زخمی شدن شماری از فلسطینیان در شرق غزه خبر داد.

در بیانیه وزارت بهداشت غزه آمده است: ۵ شهروند فلسطینی در تیراندازی اشغالگران در شرق غزه زخمی شدند. این مجروحان برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.

همزمان منابع فلسطینی اعلام کردند که مرز شرقی غزه شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی به دنبال سرکوب تظاهرات ضد محاصره مردم غزه در نزدیکی دیوار حائل از سوی صهیونیستهاست.

نظامیان صهیونیست با گاز و گلوله به سمت تظاهرکنندگان فلسطینی حمله ور شدند.

همچنین با تشدید تنش‌ها در غزه، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در نتیجه ارسال بالن‌های آتش‌زای فلسطینیان در غزه، چندین آتش‌سوزی در شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه به وقوع پیوسته است.

علاوه بر نوار غزه، تنش‌ها در کرانه باختری نیز تشدید شده و مبارزان مقاومت طی ساعات گذشته سه مرتبه به سمت اهداف صهیونیستی در کرانه باختری آتش گشودند. منابع محلی اعلام کردند که مبارزان فلسطینی شهرک شاکید در غرب جنین را به گلوله بستند.

مبارزان مقاومت همچنین اقدام به تیراندازی به سمت یک گشتی نظامی اسرائیلی در اطراف شهرک صهیونیستی اونی حیفتس در شرق طولکرم کردند.

منابع عبری زبان همچنین تاکید کردند که بر اثر تیراندازی مبارزان فلسطینی به سمت شهرک حننیت در نزدیکی جنین به یک خانه در این شهرک خساراتی وارد شده است.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین از وخامت حال اسیر کاید الفسفوس پس از ۵۳ روز اعتصاب غذای نامحدود خبر داد. این هیئت به نقل از وکیل اسیر الفسفوس تاکید کرد که وی نزدیک به ۳۰ کیلوگرم وزن کم کرده و در تمامی بخش‌های بدن احساس درد شدیدی می‌کند و به سختی قادر به راه رفتن است و روز به روز وضع او بدتر می‌شود.

با وجود ۵۳ روز اعتصاب غذای نامحدود، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی هنوز با پایان بازداشت موقت این اسیر فلسطینی موافقت نکرده است. این اسیر فلسطینی ۷ سال در زندان رژیم صهیونیستی در بند اسارت بوده است. نظامیان اشغالگر اسرائیلی ۲۰۲۳/۵/۲ مجدداً او را به اسارت گرفتند.

اسیر الفسفوس سال ۲۰۲۱ نیز ۱۳۱ روز در اعتراض به بازداشت در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زد.

کد خبر 5893351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha