۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷

کرملین:

امیدواریم دیدار «اردوغان» با «علی‌اف» برای قره‌باغ گره‌گشا باشد

امیدواریم دیدار «اردوغان» با «علی‌اف» برای قره‌باغ گره‌گشا باشد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نسبت به حل و فصل بحران در قره‌باغ از طریق دیدار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان با سران دیگر کشورها از جمله «اردوغان» ابراز امیدواری کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که مسکو امیدوار است که دیدارهای «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با سران کشورهای خارجی، از جمله با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، به تضمین امنیت و عادی شدن جریان زندگی در قره باغ کمک کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد انتظارات کرملین از دیدار امروز علی اف و اردوغان گفت که امیدواریم که این دیدارها به تضمین امنیت منطقه کمک کند.

پسکوف تاکید کرد: ترکیه و جمهوری آذربایجان کشورهای مستقلی هستند و از حق حاکمیت خود برای توسعه همکاری با دیگر کشورها استفاده می کنند؛ باکو و آنکارا روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

رسانه‌های جمهوری آذربایجان با انتشار تصاویری اعلام کردند رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی پیش برای دیدار با «الهام علی‌اف» وارد منطقه خودمختار نخجوان در جمهوری آذربایجان شد.

روسای جمهور ترکیه و جمهوری آذربایجان در حالی امروز در نخجوان دیدار و گفت‌وگو می‌کنند که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که ارامنه جدایی‌طلب در منطقه قره‌باغ از زمانی که توافق کردند سلاح‌هایشان را زمین بگذارند، شش خودرو زرهی و بیش از ۸۰۰ سلاح را تسلیم نیروهای جمهوری آذربایجان کرده‌اند.

کد خبر 5894957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha