۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۲

فرماندار همدان:

شهر جورقان از قافله مسکن عقب مانده است

شهر جورقان از قافله مسکن عقب مانده است

همدان- فرماندار همدان گفت: شهر جورقان از قافله مسکن عقب مانده و هنوز زمین مورد نیاز در این شهر تامین نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مسلم مخفی بعدازظهر دوشنبه در کارگروه امور زیربنایی و تأمین مسکن شهرستان همدان اظهار کرد: بسته تشویقی ۱۹ بندی ابلاغ شده تأثیر قابل توجهی در پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن با بازآفرینی بافت‌های فرسوده شهری دارد.

وی افزود: بافت فرسوده در رفع مشکل مسکن بویژه در سکونت گاه‌های حاشیه شهر راهگشاست و این بسته تشویقی با همکاری شهرداری‌ها باید عملیاتی شود.

فرماندار همدان با بیان اینکه شهر جورقان از قافله مسکن عقب مانده و هنوز زمین مورد نیاز در این شهر تأمین نشده است، گفت: ۱۲ هزار و ۴۱۰ واحد مسکونی در شهر همدان در حال احداث داریم.

مخفی خاطرنشان کرد: اولویت تخصیص واحد مسکونی بر اساس واریز آورده متقاضیان در موعد مقرر است.

وی با بیان با توجه به تجربیات مسکن مهر و پیش بینی کاربری‌های عمومی در پروژه‌های مسکن در دست اجرا دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ذیربط پروژه‌ها و اعتبارات مورد نیاز را پیگیری کنند، بیان کرد: بازنگری طرح‌های هادی مطالبه جدی روستاییان است و انتظار می‌رود توسط بنیاد مسکن به کار سرعت داده شود.

فرماندار همدان عنوان کرد: با اصلاح طرح هادی تقاضای مسکن در شهر کاهش می‌یابد.

وی افزود: جهاد کشاورزی در بحث تأمین زمین مورد نیاز طرح‌های مسکن با استفاده از ظرفیت‌های قانونی بویژه در زمین‌هایی که فاقد آب، کشت و مجاور بافت مسکونی است همکاری نماید.

مخفی خاطرنشان کرد: بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن هستند. عملکرد برخی از بانک‌های عامل در بحث پرداخت تسهیلات مقاوم سازی در سطح شهرستان مطلوب نیست.

وی عنوان کرد: با هم افزایی شهرداری و راه و شهر سازی پیش بینی ۱۱۰ هکتار زمین جهت الحاق به اراضی مسکونی شهر همدان در دستور کار است که امیدواریم سریع‌تر به نتیجه برسد.

کد خبر 5894978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha