بیانیه وزارت خارجه فلسطین درباره ورود سفیر عربستان به رام الله

بیانیه وزارت خارجه فلسطین درباره ورود سفیر عربستان به رام الله

وزارت خارجه فلسطین با صدور بیانیه‌ای از ورود نخستین سفیر عربستان سعودی به رام الله (مرکز کرانه باختری) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه اسپوتنیک، وزارت خارجه فلسطین امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «نایف بن بندر السدیری» نخستین سفیر عربستان سعودی امروز دوشنبه برای تقدیم استوارنامه خود به محمود عباس وارد رام الله شده است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: ورود سفیر عربستان سعودی به رام الله، یک نقطه عطف تاریخی و مهم در روند تقویت روابط دوجانبه و گشایش افق‌های جدید همکاری محسوب می‌شود.

وزارت خارجه فلسطین همچنین از مواضع برادرانه و صادقانه عربستان سعودی در راستای حمایت از مساله فلسطین در همه محافل منطقه‌ای و بین المللی تمجید کرد.

در ماه آگوست گذشته عربستان از تعیین نخستین سفیر غیر مقیم در فلسطین و سرکنسولگری جدید این کشور در قدس اشغالی خبر داد، رخدادی که با افزایش زمزمه‌ها در زمینه عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض همزمان شده است.

این برای نخستین بار است که عربستان سعودی در فلسطین سفیر تعیین می‌کند. پیش از این عربستان سعودی در زمان که بیت المقدس تحت قیمومت اردن قرار داشت و هنوز اشغال نشده بود، در این شهر کنسولگری داشت، اما در سال ۱۹۶۷ همزمان با اشغال قدس از سوی رژیم صهیونیستی، دفتر کنسولگری خود را تعطیل کرد.

کد خبر 5895012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha