سفیر آمریکا در بحرین:

«جهت‌نما» سمت صلح میان ریاض و تل آویو را نشان می‌دهد

«جهت‌نما» سمت صلح میان ریاض و تل آویو را نشان می‌دهد

سفیر بحرین در آمریکا به موضع گیری درباره عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سفیر بحرین در آمریکا به موضع گیری درباره عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو پرداخت.

بر اساس این گزارش، عبدالله بن راشد آل خلیفه، سفیر بحرین در آمریکا از چشم انداز توافق عادی سازی روابط میان عربستان و رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: پرسش باید درباره موعد آن باشد نه اینکه انجام خواهد شد.

وی در جریان مشارکتش در نشست امنیت انرژی در ایالت اوکلاهامای آمریکا بیان کرد: در موضوع دستیابی به توافق صلح میان عربستان و اسرائیل، موضوع به زمان آن مربوط می‌شود.

این مسئول بحرینی گفت: به نظر می‌رسد که جهت نما، سمت صلح را نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است که رسانه‌های عبری زبان همزمان با ورود هیئت سیاسی جدید عربستان سعودی به رام الله (مرکز کرانه باختری) برای تسلیم استوارنامه سفیر جدید ریاض به محمود عباس از اهداف پشت پرده این سفر پرده برداشتند.

بر پایه این گزارش، رسانه‌های صهیونیستی هدف از سفر هیئت سعودی به کرانه باختری را گفتگو با مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین در عادی سازی روابط با «اسرائیل» از رهگذر معرفی «نایف بن بندر السدیری» به عنوان سفیر جدید ریاض در کرانه باختری عنوان کردند.

در همین راستا، «حیزی سیمانتوف» تحلیلگر صهیونیستی جهان عرب در گفت‌وگو با کانال «۱۳» عبری عنوان کرد که سفیر جدید سعودی در نشست قریب الوقوع خود با محمود عباس علاوه بر تقدیم استوارنامه خود، مسئله دورنمای برقراری روابط دیپلماتیک با تل آویو را نیز رایزنی و بررسی خواهد کرد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پیش از این در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفته بود که ریاض به عادی‌سازی روابط با تل آویو به شرط تحقق اهداف فلسطینیان نزدیک می‌شود.

کد خبر 5895840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha