سفر فرستاده سازمان ملل به غزه

سفر فرستاده سازمان ملل به غزه

منابع عبری از سفر فرستاده سازمان ملل به غزه جهت برقراری آرامش در این باریکه و مرز میان غزه و اراضی اشغالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، منابع عبری اعلام کردند که تور وینسلاند، فرستاده سازمان ملل متحد امروز از طریق گذرگاه «ایرز» وارد نوار غزه خواهد شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد: انتظار می‌رود که فرستاده سازمان ملل متحد امروز جهت تلاش برای برقراری آرامش در نوار غزه، از طریق گذرگاه ایرز وارد این باریکه شود.

در ۱۰ روز گذشته، مرز میان نوار غزه و اراضی اشغالی شاهد تظاهرات جوانان فلسطینی ساکن غزه در این منطقه در اعتراض به تداوم محاصره این باریکه و تعرضات اشغالگران به مسجدالاقصی و اسرا در زندان‌های رژیم صهیونیستی بوده است.

در جریان تظاهرات دیروز فلسطینیان در مرز میان نوار غزه و اراضی اشغالی بر اثر تیراندازی مستقیم نظامیان صهیونیست به سوی جوانان فلسطینی ۲ نفر از آنان زخمی شدند. همچنین در نتیجه شلیک گاز اشک‌آور از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به سوی تظاهرات‌کنندگان فلسطینی چندین نفر دچار حالت خفگی شدند.

همچنین دیروز دوشنبه رژیم صهیونیستی با استفاده از پهپادهای خود ۲ موضع مبارزان مقاومت در شرق شهر غزه را بمباران کرد. طی چند روز گذشته این چندمین بار بود که نوار غزه شاهد حملات پهپادی رژیم صهیونیستی بود.

منابع محلی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی در این حملات پهپادی ۲ برج دیده‌بانی مبارزان مقاومت در شرق نوار غزه را بمباران کرده اما موفق نشده تلفاتی را به رزمندگان مقاومت وارد کند.

از سوی دیگر جوانان فلسطینی تعداد زیادی بالن آتش‌زا را روانه اراضی اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین اطراف نوار غزه کردند. علاوه بر این مبارزان فلسطینی چندین بمب دست‌ساز را در مناطق پیرامونی سیم‌خاردارهای حایل میان نوار غزه و اراضی اشغالی منفجر کردند.

کد خبر 5895912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha