۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۲۶

مدیرکل دفتر بازاریابی وزارت میراث فرهنگی خبر داد؛

ورود اولین گردشگران روسی بدون روادید به ایران

ورود اولین گردشگران روسی بدون روادید به ایران

بابلسر- مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی از ورود اولین گروه گردشگران روسی پس از عقد قرارداد حذف روادید به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، لیلا اژدری صبح امروز چهارشنبه در حاشیه آغاز همایش ملی گردشگری گفت: اولین گردشگران روسی پس از انعقاد قرارداد ایران با روسیه مبنی بر لغو روادید گردشگری دو طرفه به کشور سفر کردند.

وی افزود: لغو روادید سفرهای توریستی به این صورت است که ما بین ۵ تا ۵۰ نفر را پذیرش می‌کنیم که بدون ویزا می‌توانند وارد ایران شود و بالعکس گردشگران ایرانی می‌توانند بدون روادید از جاذبه‌های روسیه بازدید کنند.

مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی تصریح کرد: در این سفر دو گروه دولتی و غیر دولتی به ایران آمدند که گروهی از سوی وزارت توسعه اقتصادی هستند و بخش گردشگری نیز زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کند و گروه دیگر هم تعدادی از رؤسای آژانس‌های مسافرتی روسیه را شامل می‌شود.

اژدری ادامه داد:. این گروه روسی میهمان استان مازندران هستند که بلافاصله پس از خروج از فرودگاه راهی شهر بابلسر می‌شوند و در هتل میزبان استقرار می‌یابند.

وی با اعلام اینکه برنامه‌های بسیار متنوعی را همکاران ما در استان مازندران طراحی کرده‌اند، با اشاره به روز جهانی گردشگری گفت: به همین مناسبت برنامه‌ای با شکوه و بسیار خوب در هتل میزبان بابلسر برگزار می‌شود و افتتاح نمایشگاه بین المللی گردشگری، برگزاری فستیوال غذا و تورهای آشنایی با نقاط مختلف استان مازندران از مهم‌ترین هاست.

مدیر کل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی افزود: این برنامه‌ها تا شنبه ادامه خواهد داشت و با اتمام این سفر، آنها از طریق فرودگاه امام تهران به روسیه باز می‌گردند.

اژدری تصریح کرد: اینان گروه گردشگری پیشرو هستند و در حین بازدید از جاذبه‌های مختلف مازندران، اقدام به تولید محتوا (عکس، فیلم، پست‌های اینستاگرامی و سایر پلتفرم‌ها) خواهند کرد تا در کشور خود انتشار دهند و مازندران و ایران را برای مشتریان و گردشگران روس معرفی کنند.

وی در پایان بیان کرد: این اولین تجربه ما در لغو روادید است و هر کاری در آغاز نگرانی‌هایی دارد ولی خوشبختانه و با یاری خدا این اقدام به خوبی انجام شد و همه نهادهای مرتبط همکاری مناسبی داشتند اما این آغاز کار است و ما به دنبال این هستیم که لغو روادید را کشورهای دیگر نیز تسریع دهیم.

کد خبر 5896309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha