۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر:

بیش از ۳۷ تن مواد غذایی فاسد در کاشمر معدوم شد

 بیش از ۳۷ تن مواد غذایی فاسد در کاشمر معدوم شد

کاشمر- رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر گفت: طی یک سال بیش از ۳۷ تن مواد غذایی فاسد در این شهرستان معدوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی قائمی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران همزمان با روز جهانی بهداشت محیط، از کشف بیش از ۳۷ تن مواد غذایی فاسد و غیر قابل مصرف از مهر ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون، در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی این دوره زمانی تعداد ۳۵۱ متخلف به مراجع قضائی معرفی و هفت واحد عرضه و توزیع مواد غذایی به دلیل تخلفات بهداشتی پلمب شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر عنوان کرد: طی این دوره همکاران بهداشت محیط مرکز بهداشت کاشمر در قالب تیم‌های بازرسی ۱۴ هزار و۱۹۱ مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع و چهار هزار و ۶۸۰ مورد بازدید از اماکن عمومی به عمل آورده اند.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت ۷۸ مورد نمونه‌برداری کنترلی از مواد غذایی انجام شده است.

قائمی با اشاره به اینکه در این بازه زمانی تعداد ۱۹ هزار ۴۹۶ مورد کلر سنجی آب در ایستگاه‌های شهری و روستایی در این مدت انجام شده است، افزود: در راستای تأمین امنیت آب شرب شهروندان تعداد ۲۶۶ بازدید از سامانه‌های آبرسانی انجام شده و ۲۹۶ مورد نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب شرب شهرستان از مناطق مختلف انجام شده است و نتایج این نمونه برداری‌ها مطلوب گزارش شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر افزود: در طی اجرای برنامه تعداد ۶۱۰ مورد شکایت بهداشتی توسط گزارشات مردمی در سامانه ۱۹۰ کشوری از این شهرستان ثبت و رسیدگی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در این مدت تعداد ۱۳۳ مورد نمونه برداری میکروبی از آب استخرهای شنای شهرستان انجام شده است که نتایج این نمونه برداری‌ها نیز مشکلی نداشته است.

قائمی افزود: در بازه زمانی تعداد ۳۰۶ مورد با فروشندگان مواد غذایی به صورت دوره گردی برخورد شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کاشمر گفت: انجام ۴۷۶ مورد بازدید از مدارس شهری و روستایی سطح شهرستان و ۵۱۳ مورد بازدید از حسینیه‌ها، مساجد و اماکن مذهبی صورت گرفته است.

کد خبر 5896411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha