۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۷

با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در آبادان برگزار شد

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در آبادان برگزار شد

آبادان - صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در پاسداشت سالروز شکست حصر آبادان با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس و پنجم مهرماه سالروز عملیات پیروزمند شکست حصر آبادان نیروهای مسلح نظامی و انتظامی صبحگاه مشترک برگزار کردند.

بسیج دانش آموزی و بسیج مردمی آبادان نیز به صبحگاه مشترک نیروهای مسلح نظامی و انتظامی پیوستند.

حاضران در این مراسم از مقابل پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و تمثال رهبر معظم انقلاب رژه رفتند و به آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کردند.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، حسینی محراب استاندار و حجت الاسلام غبیشاوی امام جمعه آبادان از میهمانان حاضر در این مراسم بودند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در آبادان گفت: پنجم مهر سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه یک روز تاریخی است و توانست باعث تحول در جنگ شود. این عملیات بسیار افتخارآفرین و غرور انگیز بود و باید به مردم پایدار آبادان و خوزستان درود فرستاد.

سید محمد حسینی افزود: مردم آبادان در روزهای محاصره کامل شهر را ترک نکردند و مقاومت کردند و نگذاشتند شهر در تصرف دشمن قرار گیرد و به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و دشمن را از خاک آبادان بیرون کردند.

وی ادامه داد: هم اکنون اقتدار و عزت نیروهای نظامی و انتظامی و مردم باعث شده کسی در دنیا جرأت تصری به خاک کشور را نداشته باشد و امیدواریم این قدرت باعث امنیت و رفع مشکل اقتصادی مردم شود.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان نیز گفت: امروز روزی است که مردم آبادان، نیروهای مسلح، ارتش، فراجا، مرزبانی، انتظامی، سپاه، بسیج، عشایر و خانواده شهدا این روز را یکی از روزهای مهم در تاریخ دفاع مقدس می‌دادند.

سردار حسن شاهوارپور افزود: امروز در این مکان گردهم آمدیم تا بار دیگر با بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و خانواده شهدا تجدید پیمان کنیم و بگوییم که نیروهای مسلح همیشه در صحنه حضور دارند و نمی‌گذارند دشمن خدشه‌ای به کشور وارد کند.

او با بیان اینکه باید از دوران دفاع مقدس درس بگیریم گفت: آبادان قهرمان همچنان محکم و استوار ایستاده است.

فرمانده سپاه ولیعصر خوزستان ادامه داد: منافقین و دشمنان امروز هم قصد دارند با جنگ ترکیبی به کشور ضربه بزنند که باید با درایت، مدیریت و برنامه ریزی توطئه‌های دشمنان را ببینیم و با تفکر موانع پیش رو را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود دست یابد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر که الگویی جاودانه برای بسیجیان و جوانان هستند گفت: جوانان ما از دفاع مقدس تا کنون با میدان داری در عرصه‌های گوناگون و جهاد تبیین آماده جانفشانی بوده و راه را بر هر فتنه گری سد کرده اند.

سرهنگ احمدی افزود: امروز هم باید با حفظ وحدت و اعتقاد و ایمان در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کرد و با بصیرت آنها را خنثی کرد چرا که دشمن با جنگ ترکیبی جوانان کشور را هدف قرار داده است و ما وظیفه داریم جوانان را با جهاد تبیین که مهمترین راهبرد آگاهی جوانان است بیدار کنیم و حماسه‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

کد خبر 5896456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha