۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۹

معاون استاندار اردبیل:

فاصله طبقاتی در اردبیل کاهش یافته است

فاصله طبقاتی در اردبیل کاهش یافته است

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: فاصله طبقاتی در استان اردبیل با توجه به ارزیابی ضریب جینی در این استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته با ارزیابی‌های انجام شده شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل نسبت به سال ۱۴۰۰ موفق عمل کرده و توانسته ارتقای چهار رتبه‌ای را داشته باشد.

وی تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا با برگزاری جلسات معظم شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی و توجه به مؤلفه‌های ارزیابی سالانه در پایان سال‌جاری نیز بتوانیم جایگاه خودمان را ارتقا دهیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: ۱۱ دستگاه اجرایی برای تدوین اطلس سرمایه‌گذاری در استان اطلاعات خود را در لایه‌های مختلف بارگذاری کردند و امیدواریم در این سیستم جامع بتوانیم اطلاعات مورد نیاز را جمع بندی کرده و به سرمایه‌گذاران ارائه کنیم.

عبداللهی از حذف ۶۲ مورد از قوانین مخل کسب و کار در ۲ سال گذشته خبر داد و افزود: ۳۳ مورد از این قوانین به صورت استانی رفع و ۲۰ مورد نیز برای هیئت مقررات‌زدایی تهران ارسال شده که در مرحله بررسی و تصویب نهایی برای حذف این قوانین مخل بهبود فضای کسب و کار هستیم.

وی به وضعیت اقتصادی استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: بررسی آمارها در حوزه ضریب جینی نشان می‌دهد که بهبود وضعیت اقتصادی را در بین ساکنان مناطق شهری و روستایی شاهد هستیم به طوری که کاهش فاصله طبقاتی در این استان در سال گذشته و امسال رخ داده است.

عبداللهی رتبه بیست و پنجم استان اردبیل را در حوزه درآمدهای سرانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه مسیر حرکت استان رو به جلو است و بهبود وضعیت در این بخش نیاز به زمان دارد که امیدواریم در سال‌های آینده نتایج خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

وی کل تسهیلات پرداخت شده بانک‌ها را در سال گذشته نسبت به سال ما قبل مناسب ارزیابی کرد و گفت: در بخش میزان سپرده‌گذاری بانک‌ها رتبه پنجم و تسهیلات‌دهی نیز رتبه هفتم کشور را داریم که یک شرایط مناسبی را در حوزه سپرده‌گذاری بانک‌ها و تسهیلات‌دهی آنها در سطح استان شاهد هستیم.

عبداللهی به برگزاری بیش از ۱۱۰ جلسه ستاد تسهیل در ۲ سال اخیر اشاره کرد و افزود: در مورد تسهیلات‌دهی ما با تنوع پرداختی تسهیلات بانک‌ها روبه‌رو هستیم که در بخش مشاغل خانگی سقف پرداختی‌ها تا چهار میلیارد تومان بوده که ما موفق شدیم منابع مورد نیاز را جذب و با همکاری بانک‌ها پرداختی‌ها را انجام دهیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: استان اردبیل جز ۱۰ استان برتر کشور در پرداختی تسهیلات است به طوری که بالغ بر یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب جز یک و ۲ تبصره ۱۶ پرداخت تسهیلات انجام شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مشاغل خانگی خرد نیز میزان پرداخت تسهیلات به هر متقاضی ۱۵۰ میلیون تومان است که عمدتاً از رقم داخلی بانک‌ها پرداختی‌ها انجام شده تا حمایت لازم از کارآفرینان انجام شود.

عبداللهی در مورد پرداخت تسهیلات برای واحدهای متوسط و بزرگ صنعتی نیز گفت: بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان منابع از محل تبصره ۱۸ سال گذشته پرداخت شده که عملکرد استان ۱۲۱ درصد رشد نشان می‌دهد.

پرداخت ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رئیس جمهور

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: از محل سفر رئیس جمهور با نرخ ۱۸ درصد بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده که یک عملکرد مناسب محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: عمده واحدهای مورد حمایت در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری بوده و تلاش ما بر این است تا پایان سال این آمارها ارتقا یابد.

عبداللهی به برگزاری نشست وزرای کشورهای عضو اکو در هفته آینده در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز پرداخت تسهیلات و رقم اختصاص یافته منابع خوبی است که همچنان با حمایت بانک‌ها امیدواریم کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در این حوزه موفق عمل کنند.

وی در مورد باشگاه هزارتایی‌ها نیز گفت: ۱۵ واحد در استان امسال سعی می‌کنند تا ظرفیت اشتغال خود را تا یک هزار نفر ارتقا دهند که در این باب پرداخت منابع در قالب اوراق گام بسیار راهگشا و مؤثر بوده است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از همراهی دستگاه قضا، فعالان بخش خصوصی و بانک‌های عامل قدردانی کرد و افزود: همه این نهادها و دستگاه‌ها دست به دست هم دادند تا وضعیت مناسب و رو به جلویی را در بخش حمایت از سرمایه‌گذاری‌های استان و ایجاد اشتغال و رونق تولید شاهد باشیم.

کد خبر 5897491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha