۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۸:۳۲

مگاپروژه نیروگاه راشد در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

مگاپروژه نیروگاه راشد در خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید

تربت حیدریه- استاندار خراسان رضوی گفت: واحد یک نیروگاه سیکل ترکیبی راشد تربت‌حیدریه با ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و ارزش ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری عصر پنجشنبه در مراسم بهره برداری رسمی از نیروگاه راشد که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این نیروگاه، علاوه بر افزایش ظرفیت تولید برق در منطقه تربت‌حیدریه و فراهم شدن زیرساخت لازم برای توسعه صنعت، کشاورزی و رشد اشتغال، به پایداری شبکه برق استان خراسان رضوی هم کمک خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: همزمان با بهره‌برداری از واحد اول نیروگاه، بخش اعظمی از عملیات واحد دوم نیروگاه به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات انجام شده و مراحل تکمیل آن توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

در ادامه علی سرابی، مدیر عامل شرکت برق راشد تربت حیدریه در این مراسم اظهار کرد: در حالی که کلنگ ساخت این نیروگاه با ظرفیت نهایی ۵۴۶ مگاوات، شامل ۲ واحد گازی و یک واحد توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار و در محدوده اراضی روستای اسفیوخ تربت حیدریه در سال ۹۷ بر زمین خورده بود که به دلیل مشکلات تأمین مالی تا سال ۹۹ عملیات اجرایی آن آغاز نشده بود و سرنوشت این پروژه در هاله‌ای از ابهام بود.

سرابی تصریح کرد: تاکنون ۱۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی برای ساخت نیروگاه برق راشد تربت حیدریه تأمین شده و امروز شاهد پیشرفت ۴۵ درصدی فاز دوم گازی این نیروگاه هستیم که پس از ادامه پیگیری‌ها برای تأمین اعتبارات لازم شاهد بهره برداری از این فاز تا پایان سال جاری خواهیم بود.

وی بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ملی، اشتغال مستقیم ۶۰ نفر در این پروژه محقق شده است و زمینه تأمین برق مورد نیاز در خراسان رضوی و حتی صادرات برق به کشور افغانستان فراهم شده است.

کد خبر 5897890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha