۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۵

معاون استاندار اردبیل:

۵۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رئیس‌جمهوری پرداخت شده است

۵۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر رئیس‌جمهوری پرداخت شده است

اردبیل- معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: از محل سفر رئیس جمهور پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان اردبیل پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر عبداللهی ظهر جمعه در نشست جمع‌بندی مباحث اجلاسیه در اردبیل اظهار کرد: با برگزاری جلسات منظم و مصوبات قابل پیگیری، شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل در سال گذشته توانست چهار رتبه ارتقای درجه یافته و جز استان‌های شایسته تقدیر باشد.

وی به تدوین اطلس سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: ۱۱ دستگاه اجرایی در این اطلس بارگذاری اطلاعات خود را انجام دادند تا سیستم جامع ارائه خدمات مناسبی را برای سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف انجام دهد.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل از حذف ۶۲ قانون مخل کسب و کار در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ۳۳ مورد از این قوانین در خود استان و ۲۰ مورد نیز در تهران توسط هیئت مقررات زدایی مورد بررسی و تصویب قرار گرفته و مابقی قوانین مخل کسب و کار نیز در مرحله بررسی کارشناسی و اعلام نتیجه است.

عبداللهی به بهبود ضریب جینی شهرها و روستاهای استان اشاره کرد و افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که فاصله طبقاتی در استان اردبیل کمتر شده و ما در حوزه بهبود درآمد سرانه شرایط رو به جلویی را شاهد هستیم که آثار آن را در سال‌های آینده بیشتر خواهیم دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بانک‌های عامل در رشد سپرده‌های بانکی و جذب این منابع جایگاه پنجم و در تسهیلات‌دهی نیز رتبه هفتم را دارند و استان اردبیل جز ۱۰ استان برتر کشور در پرداخت تسهیلات متنوع است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل اضافه کرد: از محل تبصره ۱۶ در حوزه مشاغل خانگی تا سقف چهار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده و یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت منابع را در حوزه مشاغل خرد شاهد هستیم.

عبداللهی بیان کرد: تسهیلات پرداختی واحدهای بزرگ نیز در قالب تبصره ۱۸ ادامه دارد و در سال‌های گذشته یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات با عملکرد ۱۲۱ درصدی انجام شده و همچنان این فرآیند ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: تسهیلات پرداختی از محل سفر رئیس جمهور نیز با نرخ سود ۱۸ درصد به ارزش پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بوده و عمده این تسهیلات نیز برای صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت شده است.

عبداللهی تصریح کرد: هفته آینده استان اردبیل میزبان وزرای کشورهای عضو اکو خواهد بود و در همین راستا ما حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش گردشگری را به عنوان اولویت جدی مد نظر قرار دادیم.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل گفت: از محل تبصره ۱۸ در سال جاری برای نهادهای حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی منابعی ابلاغ شده و امیدواریم در کنار سایر تسهیلات تکلیفی، بانک پرداخت این منابع را انجام دهند.

وی افزود: برای تحقق باشگاه هزارتایی‌ها ۱۵ واحد تولیدی استان هدف‌گذاری شده تا اشتغال آنها از ۵۰۰ نفر به یک هزار نفر ارتقا یابد که این امر مستلزم حمایت از سرمایه‌گذاران و پرداخت تسهیلات به شکل گسترده و مناسب است.

معاون امور اقتصادی استاندار اردبیل همراهی دستگاه قضا را در برگزاری منظم جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی و حمایت قضائی یادآور شد و خاطرنشان کرد: همه این حمایت‌ها نتیجه امیدبخشی را در بخش تولید و صنعت در استان به همراه داشته است.

کد خبر 5898327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha