۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۸

امام جمعه خرمشهر:

ایستادگی مقابل تفرقه افکنی وظیفه همگانی است

ایستادگی مقابل تفرقه افکنی وظیفه همگانی است

خرمشهر- امام جمعه خرمشهر با تاکید بر توطئه‌ دشمنان برای از بین بردن وحدت اسلامی و ملی، مقابله با تفرقه افکنی را یک وظیفه همگانی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت السلام محمدجواد عادل پور در خطبه های نماز جمعه خرمشهر اظهار کرد: همانطور که از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم سیستان و بلوچستان مشخص است، دشمن وحدت اسلامی و وحدت ملی را هدف گرفته و مهم‌ترین مسئولیت ما در شرایط کنونی تبعیت از مذهب پیامبر اسلام برای وحدت است.

وی افزود: بر اساس آموزه‌های دینی و تاکید اهل بیت (ع) برای احقاق حق باید متحد بود چرا که با وحدت نیز حق احقاق می‌شود و تفرقه مانع آن است.

امام جمعه خرمشهر، معرفی اسلام و شخصیت حضرت محمد (ص) را وحدت آفرین دانست و گفت: اگر بخواهیم دین اسلام را معرفی کنیم، بهترین روش معرفی واضح و هنرمندانه رسول با بیان ابعاد مختلف شخصیت ایشان است.

وی خواستار استفاده از تمام راه‌ها به ویژه قدرت هنر و خلاقیت برای نیل به این امر مهم شد.

حجت الاسلام عادل پور در ادامه به حضور رئیس جمهور به صحن سازمان ملل اشاره کرد و سخنرانی وی را تاریخ ساز و دفاع از صلابت، عزت، اقتدار و حقانیت جمهوری اسلامی خواند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس از تبعیض آموزشی به عنوان آفت سیستم آموزش و پرورش کشور یاد کرد و گفت: مردم به شدت از تبعیض آموزشی رنج می‌کشند و تفاوت بین مدارس دولتی و دیگر مدارس بسیار زیاد است.

خطیب جمعه خرمشهر با بیان اینکه در جمهوری اسلامی مدارس دولتی باید بهترین مدارس باشند، اظهار کرد: در جمهوری اسلامی شایسته نیست تبعیض آموزشی وجود داشته باشد و نباید مدارس دولتی و غیر دولتی از نظر تجهیزات سطح پایین‌تری داشته و کلاس‌های تقویتی به صورت عام وجود داشته باشند.

کد خبر 5898415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha