۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۱

در مشهد مقدس برگزار شد؛

اختتامیه جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید با حضور زنان رسانه‌ای

اختتامیه جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید با حضور زنان رسانه‌ای

اختتامیه جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید با حضور زنان رسانه‌ای ۴۰ کشور جهان در مشهد مقدس آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اختتامیه جشنواره بین‌المللی رسانه خورشید با حضور زنان رسانه‌ای بیش از ۴۰ کشور جهان در مشهد مقدس آغاز شد.

یعقوب علی نظری، استاندار مشهد در این مراسم اظهارداشت: بنده خدمتگذار مردم شهری هستم که به نام امام رضا خراسان رضوی نام گرفته و فلسفه وجودی مشهد، حضور منور امام هشتم است.

وی افزود: مشهد متبرک به وجود امام هشتم و صاحب برکت است. ۱۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهد و سالانه ۳۰ میلیون زائر را میزبانی می‌کنیم و ۵ تا ۶ میلیون زائر خارجی داریم.

استاندار مشهد گفت: این استان همچنین میزبان یک میلیون پناهنده کشور مسلمان افغانستان است. ۵۱ درصد دانشجویان شاغل تحصیل زنان و ۲۹ درصد هیأت علمی را زنان تشکیل می‌دهند.

وی بیان داشت: ضریب سواد زنان بیش از ۸۶ درصد است و ۱۳ درصد مدیریت روستا را دهیاران زن تشکیل می‌دهند. زن با حفظ فعالیت مادری خود فعالیت‌های اجتماعی زیادی دارند.

نظری گفت: بیشترین نقش در فرهنگ مقاومت به ویژه در جوامع اسلامی توسط مادران و زنان صورت می‌گیرد و نظام مقدس اسلامی مفتخر به الگوی سوم در موضوع زنان و جامعه زنان است.

وی گفت: متأسفیم برای جامعه جهانی و فضایی که به وجود می‌آید تحت عنوان تروریسم رسانه؛ استکبار از همه ظرفیت‌ها برای اهداف شوم خود استفاده می‌کند و باید با آن مقابله کرد.

گفتنی است؛ نخستین جشنواره بین المللی رسانه‌ای خورشید با شعار «زنان روشنگری می‌کنند» به یاد شهیده راه روشنگری «شیرین ابوعاقله» برنامه ریزی شده است که به دست رژیم اشغالگر قدس به شهادت رسید.

شیرین ابوعاقله (۳ آوریل ۱۹۷۱ – ۱۱ مهٔ ۲۰۲۲) خبرنگار فلسطینی بود که به مدت ۲۵ سال در شبکه عربی زبان الجزیره فعالیت می‌کرد. او یکی از خبرنگاران فعال در خاورمیانه بود که که اخبار مرتبط با فلسطین را پوشش می‌داد.

کد خبر 5899018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha