۹ مهر ۱۴۰۲، ۸:۳۰

ضعف های زیادی داریم؛

حقدادی: بیش از ۱۰ سال از آخرین ورود تجهیزات ژیمناستیک می‌گذرد

حقدادی: بیش از ۱۰ سال از آخرین ورود تجهیزات ژیمناستیک می‌گذرد

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: ما در بخش زیرساختی ضعف های زیادی داریم به طور مثال از آخرین ورود تجهیزات استاندارد این رشته به کشور بیش از ۱۰ سال می گذرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابد حقدادی رئیس فدراسیون ژیمناستیک کشورمان در رابطه با عملکرد ملی پوشان این رشته در بازی‌های آسیایی هانگژو بیان کرد: مهدی الفتی توانست در این دوره از مسابقات تاریخ سازی کند و از همین جا به او و تمام اهالی ورزش تبریک می گویم؛ مدال نقره او یک اتفاق تاریخی در ورزش ایران بود. ما در این دوره بهترین عملکرد ژیمناستیک ایران را نشان دادیم. اگر محمد شفیعی را هم در شش وسیله داشتیم سایر ملی پوشان راحت تر مسابقه می‌دادند و در رتبه تیمی هم می‌توانستیم تا رده چهارم نیز صعود کنیم.

او ادامه داد: مهدی احمدکهنی بارها برای ژیمناستیک ایران افتخارآفرینی کرده و عملکردش در بازی‌های آسیایی از ارزش‌های او کم نخواهد کرد. مطمئنم که مهدی می‌تواند در مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس خوش بدرخشد و حتی اگر به المپیک هم راه پیدا کند در آنجا هم خوش خواهد درخشید. از مربیان و پیشکسوتان و همه جامعه ژیمناستیک که تا این لحظه حامی ما بودند، تشکر می‌کنم و امیدوارم مسئولان توجه ویژه ای به این رشته داشته باشند تا جوانان بیشتری به سمت ژیمناستیک بیایند و در آینده هم شاهد مدال آوری های ملی پوشان در سایر میادین بین المللی باشیم.

حقدادی در رابطه با حواشی و مشکلات فدراسیون ژیمناستیک اظهار کرد: مطمئناً حواشی باعث لطمه زدن به فدراسیون‌ها خواهد شد و اگر فدراسیونی به حاشیه کشیده شود ما شاهد ضعف نتیجه گیری در ملی پوشان آن رشته ورزشی خواهیم بود. ما در این مدت تلاش کردیم تا تیم ملی را از حاشیه دور نگه داریم و بهترین امکانات را برای تیم ملی فراهیم کنیم البته ما برای تجهیز سالن تمرینات به وسایل روز دنیا با محدودیت‌هایی مواجه هستیم اما تا جایی که توانسته ایم به کمک وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک سعی به رفع مشکلات کرده ایم.

وی ادامه داد: ایران در زیر ساخت‌های ژیمناستیک بسیار ضعف دارد و بیش از ۱۱ سال از آخرین ورود تجهیزات استاندارد این رشته به داخل کشور می‌گذرد، ما حتی یک پیست استاندارد در حد مسابقات بین المللی که ملی پوشان بتوانند در آن تمرینات خود را پیگیری کنند، نداریم. امیدوارم مدال نقره مهدی الفتی باعث نگاه ویژه مسئولان به سمت ژیمناستیک شود. البته کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان قول‌هایی به ما داده اند که امیدوارم عملی شود. ما باید به قوانین و مقرراتی که در مجمع فدراسیون تصویب شد احترام بگذارم و به آنها عمل کنیم؛ افراد مهم نیستند مهم کسب نتیجه است.

حقدادی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون جهانی ژیمناستیک ریاست او را در فدراسیون ایران به رسمیت شناخته یا خیر گفت: پس از برگزاری مجمع، یکی از کاندیداهای محترم شکایتی را به فدراسیون جهانی کرد و مسئولان این نهاد سوالاتی را از کمیته ملی المپیک پرسیدند که پاسخ این سوالات به موقع برای فدراسیون جهانی ارسال شد اما تاکنون بازخوردی از سوی آنها به دست ما نرسیده است و منتظر می‌مانیم تا فدراسیون جهانی واکنش خود را نشان دهد.

کد خبر 5899615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha