۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان:

مقتضیات پدافند غیرعامل در جامعه به فرهنگ تبدیل شود

مقتضیات پدافند غیرعامل در جامعه به فرهنگ تبدیل شود

سنندج - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان گفت: مقتضیات پدافند غیرعامل به عنوان یک نیاز حیاتی کشور بین آحاد جامعه به یک فرهنگ مبدل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر محمدی بعدازظهر یکشنبه در جلسه مشترک قرارگاه پدافند سایبری و کارگروه تخصصی الکترونیک و سایبری شورای پدافند غیرعامل این استان با اشاره به ضرورت توجه به اهمیت پدافندغیرعامل به عنوان یک نیاز حیاتی کشور خواستار توجه به مقتضیات پدافند غیرعامل به عنوان یک فرهنگ سازمانی از طریق آموزش شد.

وی گفت: در کنار رعایت موارد حفاظتی و امنیتی، آموزش کارکنان و عموم مردم در راستای پیشگیری از حملات سایبری احتمالی و کاهش آسیب پذیری عمومی می‌تواند از بروز مشکلات بعدی جلوگیری و هزینه دفع حملات سایبری را کاهش دهد.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیرعامل و لزوم توجه ویژه مدیران به زیرساخت‌ها، تهدیدات سایبری، زیستی و مردم محور خواستار خروجی منتج به نتیجه جلسات کارگروه‌های ذیل شورای پدافند غیرعامل و اهتمام هر چه بیشتر اعضای این کارگروه‌ها نسبت به اجرای مصوبات شد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری و لزوم ایجاد و ارتقا زیر ساخت‌های لازم جهت برگزاری این دوره از انتخابات در نهایت صحت و سلامت بیان کرد: کلیه دستگاه‌های اجرایی ذیربط مکلفند در راستای اجرای وظایف ذاتی و اجتماعی خود برای برگزاری انتخاباتی هرچه باشکوه‌تر و در نهایت صحت و سلامت و شفافیت همت گمارده و تلاش کنند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم کنترل و نظارت بر فضای مجازی با توجه به استفاده رو به افزایش جوانان از این فضا بیان داشت: با توجه به مخاطرات پیش‌روی جوانان در استفاده از فضای مجازی لازم است متولیان امر با جدیت بیشتر نسبت به رصد کلیه تهدیدات اجتماعی در راستای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام نمایند.

ارائه گزارش از حوزه‌های مختلف فناوری استان توسط مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کردستان، ارائه گزارش از رصد فضای مجازی و اقدامات سایبری در حوزه‌های استانی و کشور توسط پلیس فتای استان و ارائه گزارش از رصد حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات و سایبری استان توسط مدیریت فتای استان کردستان از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

کد خبر 5900213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha