۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

۱۹ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد زنجان هستند

۱۹ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد زنجان هستند

زنجان- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۱۹ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد این استان قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح اله صالحی روز یکشنبه با گرامیداشت روز سالمند و با تاکید بر اینکه سالمندی ناتوانی نیست، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۹ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند و از خدمات این نهاد بهره‌‎مند می‌شوند.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک معیشت به سالمندان زنجانی پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: توجه به وضعیت معیشتی و ارتقا ی سلامت سالمندان ساکن در مناطق محروم و کم برخوردار از اولویت‌های کمیته امداد در حوزه خدمت‌رسانی به این گروه از جامعه هدف است.

صالحی افزود: توجه به توان بخشی سالمندان و تأمین تجهیزات مورد نیاز سالمندان زمین‌گیر از اقدامات این نهاد در حوزه خدمت‌رسانی به ولی نعمتان عزیز است.

وی تصریح کرد: توجه به ایجاد نشاط و شادابی در سالمندان زیرپوشش از طریق اجرای برنامه‌های فکری و فرهنگی، اردوهای فرهنگی و زیارتی از برنامه‌های این نهاد در این بخش است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقای فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقای سطح عزت‌نفس و اعتماد به نفس در آنان از جمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.

صالحی به برخی از برنامه‌های کمیته امداد در هفته سالمند اشاره کرد و افزود: بازدید از مددجویان بستری در آسایشگاه سالمندان و دلجویی از آنان، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشت و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان، برپایی پایگاه‌های مجازی مشاوره و ارائه خدمات مشاوره سلامت به صورت مجازی و تلفنی در خصوص پیشگیری، مقابله و درمان بیماری‌های واگیردار، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری و مسابقات متناسب با سالمندی از جمله دیگر خدماتی است که در طول این هفته به طور ویژه‌تر به مددجویان سالمند تحت حمایت ارائه می‌شود.

کد خبر 5900226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha