۹ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۱۶

بایدن:علیرغم توافق جلوگیری از تعطیلی دولت،ازاوکراین حمایت می‌کنیم

بایدن:علیرغم توافق جلوگیری از تعطیلی دولت،ازاوکراین حمایت می‌کنیم

رییس‌جمهور آمریکا امروز ادعا کرد: علیرغم توافق برای جلوگیری از تعطیلی دولت، از اوکراین حمایت می‌کنیم!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا امروز یکشنبه اعلام کرد: جمهوریخواهان از توافق قبلی با من در مورد تعطیلی دولت عقب نشینی کردند.

رییس جمهور آمریکا در این باره ادامه داد: زمان پایان دادن به مدیریت کشور بر اساس بحران ها فرا رسیده است. من انتظار دارم جمهوریخواهان به توافقی که در ماه می گذشته منعقد کردند، پایبند باشند.

«جو بایدن» در ادامه با طرح ادعایی عوام فریبانه افزود: باید به مردم اوکراین ثابت کنیم که آن ها را رها نخواهیم کرد!

وی اضافه کرد: جمهوریخواهان باید دست از بازی برداری بردارند. من و میلیون ها آمریکایی از بازی های جمهوریخواهان خسته شده ایم. از جمهوریخواهان در کنگره می خواهم وقت را تلف نکنند و قانون جلوگیری از تعطیلی دولت را تصویب کنند. با وجود توافق برای جلوگیری از تعطیلی دولت، ایالات متحده حمایت از اوکراین را کنار نخواهد گذاشت!

این در حالیست که رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش اعلام کرده بود که طرح بودجه موقت قانونگذران مجلس نمایندگان و سنای این کشور برای جلوگیری از تعطیلی دولت را امضاء کرده است.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) اعلام کرد: همین الان قانونی را امضا کردم که دولت را به مدت ۴۷ روز باز نگه دارد. زمان زیادی برای تصویب لوایح بودجه دولت برای سال مالی آینده وجود دارد، و من قویاً از کنگره می خواهم که فوراً دست به کار شود. مردم آمریکا انتظار دارند دولت آنها کار کند.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز شنبه تنها چند ساعت مانده به پایان سال مالی کنونی، به منظور جلوگیری از تعطیلی دولت مجبور به تصویب یک لایحه بودجه موقت مالی برای ۴۷ روز آینده شدند و پس از آن ۴ ساعت مانده به تعطیلی دولت، این بودجه موقت با ۸۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف در سنا تصویب و برای تصویب نهایی و اجرا به دفتر جو بایدن ارسال شد.

به گزارش سی ان ان، اگر این لایحه موقتی تصویب نمی‌شد، دولت آمریکا از صبح یکشنبه تعطیل می‌شد، پرداخت حقوق ۴ میلیون نیروی خدماتی و سایر کارکنان فدرال متوقف و همچنین پارک‌ها و بناهای فدرال بسته می‌شد.

پیش از این در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، دولت آمریکا به تعطیلی کشیده شد. در آن زمان با مخالفت دموکرات‌ها لایحه بودجه جدید تصویب نشد و دولت فدرال به مدت ۵ هفته تعطیل بود. این تعطیلی سبب اعتراضات شدید در میان کارکنان دولت شد و افزون بر این ۱۱ میلیارد دلار هزینه بر جا گذاشت.

در آستانه تعطیلی دولت آمریکا به علت درگیری و عدم توافق نمایندگان کنگره بر سر بودجه دولت، «کوین مک‌کارتی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دیروز شنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین باید از لایحه بودجه موقت پیشنهادی مجلس سنا حذف شود.

روز جمعه مجلس سنای آمریکا بودجه موقتی ۳۱ روزه برای تعطیل‌نشدن دولت پیشنهاد داده بود که ۲۱ نماینده مجلس نمایندگان به آن رأی منفی دادند؛ بودجه موقتی که به نوشته وب‌سایت «هیل» شامل کاهش شدید هزینه‌ها و تغییرات سیاست‌های مرزی باب میل محافظه‌کاران بود.

کد خبر 5900472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha