۱۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۴۳

۷ کشته و ۲۰ مفقود در حادثه ریزش سقف کلیسا در مکزیک

۷ کشته و ۲۰ مفقود در حادثه ریزش سقف کلیسا در مکزیک

ریزش سقف یک کلیسای محلی در مکزیک حداقل ۷ کشته برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات محلی مکزیک اعلام کردند که دست کم هفت نفر در شمال شرقی این کشور روز یکشنبه بر اثر سقوط سقف یک کلیسا در حین شرکت و برگزاری در مراسم مذهبی کشته شدند.

سخنگوی دولت محلی ایالت تاماولیپاس مکزیک در بیانیه‌ای گفت: «۷ نفر کشته و ۱۰ نفر مجروح شده اند. همچنین افراد بیشتری در محاصره مانده اند و تلاش‌ها برای نجات در حال انجام است.»

رسانه‌های محلی گزارش دادند که دست کم ۲۰ نفر دیگر هنوز در زیر آوار مفقود هستند. هنگام این حادثه، شهروندان حاضر در سالن مشغول برگزاری مراسم غسل تعمید بودند که با فروریختن سقف مراسم غسل تعمید متوقف شد.

در بیانیه دولت مکزیک آمده است که این حادثه در اوایل بعد از ظهر رخ داده است.

تصاویر پخش شده در تلویزیون مکزیک ده‌ها نفر را نشان می‌دهد که سعی می‌کنند بخشی از سازه فروریخته را با میله نگه دارند در حالی که دیگران در جستجوی بازماندگان از میان خرابه‌ها عبور می‌کنند.

در صحنه‌ای که یادآور تلاش‌ها در امدادرسانی هنگام وقوع زلزله است، امدادگران را می‌توان دید که مشت‌های خود را به‌عنوان فراخوانی برای سکوت به هوا بلند کرده‌اند تا کار امدادرسانی با چالش کمتری همراه شود.

اسقف محلی خوزه آرماندو آلوارز در ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، گفت: «ما لحظه بسیار سختی را تجربه می کنیم… سقف یک کلیسا در طول برگزاری مراسم عشای ربانی فروریخته است.»

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: «در حال حاضر آنها در حال انجام کارهای لازم برای نجات افرادی هستند که هنوز زیر آوار هستند.»

کد خبر 5900593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha