۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۰

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های دانشگاه پیام نور:

پیام نور بخشی از مکان مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را تأمین می کند

پیام نور بخشی از مکان مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان را تأمین می کند

بیرجند- معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور گفت: بخشی از اماکن مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی توسط دانشگاه پیام نور تامین خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی سلطانی احمدی یکشنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی اظهارکرد: امروز با کلید واژه آمایش و ساماندهی دانشگاه‌ها زیاد مواجه هستیم چرا که بحث آمایش یک بحث ضروری برای بقای حیات آموزش عالی کشور هست.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور ادامه داد: این طرح فقط مختص دانشگاه پیام نور نبوده و مشمول تمامی دو هزار و ۱۸۳ مراکز و واحد دانشگاهی سراسر کشور است و پیش از ساماندهی دانشگاه پیام نور در دانشگاه علمی کاربردی نیز اجرا شده است.

ویژگی‌های آمایش

سلطانی احمدی افزود: آمایش چند ویژگی دارد که یکی از این ویژگی‌ها چابک سازی و کوچک سازی است که در تمام دنیا مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه دومین ویژگی آمایش ماموریت گرا کردن دانشگاه‌ها است، بیان کرد: مأموریت گرا کردن یعنی هر دانشگاه در قالب تعریف شده آن فعالیت داشته باشد.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام‌نور گفت: بر اساس طرح آمایش باید این تعداد دو هراز و ۱۸۳ مرکز و واحد بر اساس نیازسنجی منطقه‌ای به حدود ۶۳۰ مرکز و واحد دانشگاهی کاهش یابد.

مخالف آمایش دانشگاه‌ها نیستیم

سلطانی احمدی بیان کرد: دانشگاه پیام نور نه تنها مخالف طرح آمایش وزرات علوم، تحقیقات و فناوری نیست بلکه آمایش را ضامن بقای حیات آموزش عالی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور دنبال یک آمایش متوازن است، گفت: آمایش متوازن یعنی مصلحت‌ها و شرایط بومی، محلی و منطقه‌ای و عزت و امنیت شغل کارکنان اعم از علمی و اداری در تمامی این مراکز و واحدهایی که در طرح آمایش خواهند بود رعایت شده و دوم اینکه بحث عدالت اجتماعی هم برای ما مهم است.

معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های دانشگاه پیام نور یادآور شد: در جلسه شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری که به ریاست وزیر محترم علوم تشکیل شد طرح پیشنهادی دانشگاه پیام نور برای ساماندهی مراکز و واحدها در قالب ۲۵۱ مرکز و واحد در سطح کشور تصویب شد که در ادامه این ۲۵۱ مرکز و واحد فعالیت خواهند داشت.

سلطانی احمدی با اشاره به اینکه طبق توافق صورت گرفته و به جهت همکاری با دانشگاه فرهنگیان مقرر گردید بخشی از اماکن مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان توسط دانشگاه پیام نور تامین شود، گفت: همچنین حداقل هزار و ۵۰۰ عضو هیئت علمی که موظفی آنان در دانشگاه پیام نور تکمیل نمی‌شود با رعایت احترام و عزت به دانشگاه فرهنگیان منتقل شوند.

معارفه رئیس جدید دانشگاه پیام نور خراسان جنوبی

در پایان با حکمی از سوی دکتر تقی زاده رئیس دانشگاه پیام نور کشور، دکتر محمد شبانی به سمت سرپرست دانشگاه پیام نور استان خراسان جنوبی منصوب شد و از زحمات دکتر بنی هاشمی و دکتر اوحدی در دوران مسئولیت سرپرستی دانشگاه پیام نور استان قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 5900651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha