۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷

با حضور مسئولین کشوری و لشکری در استان کرمان؛

نخستین سالگرد شهادت شهید سیدحمیدرضا هاشمی برگزار شد

نخستین سالگرد شهادت شهید سیدحمیدرضا هاشمی برگزار شد

کرمان- نخستین سالگرد شهادت سردار شهید «سید حمیدرضا هاشمی» با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مردم کرمان و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم نخستین سالگرد شهادت سردار شهید سید حمیدرضا هاشمی که صبح دوشنبه در کرمان برگزار شد، نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، جانشین نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه، فرمانده قرارگاه مدینه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان و فرمانده انتظامی استان کرمان حضور داشتند.

راه شهدا ادامه دارد

سردار محمد تولایی، معاون هماهنگ کننده سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در این مراسم گفت: خون شهید هاشمی به همراه سایر شهدا موجب وحدت و امنیت بیشتر در جامعه شد.

وی در خصوص اهمیت و جایگاه شهید گفت: شهید اینقدر عظمت دارد که قدرت شفاعت پیدا می‌کند چراکه با شهادت خود، با خدا معامله کرده و با علم، آگاهی و شناخت کامل، جان خود را تقدیم می‌کند. به همین علت شهید به ازای امتحانی که پس داده و سرافراز از آن بیرون آمده و با خدا معامله کرده دارای این عظمت شده است؛ لذا مقام شهادت را به هر کسی نمی‌دهند.

تولایی در ادامه از خصوصیات شهید هاشمی سخن به میان آورد و ضمن اشاره به خصوصیات فردی این شهید گفت: فرد باید ابتدا در زندگی خود اقداماتی انجام دهد و مجاهدت‌هایی داشته باشد تا بتواند به مقام شهادت برسد که نمونه بارز شهید بودن را شهید سیدحمیدرضا هاشمی داشت.

وی ادامه داد: شهید هاشمی دنبال نام و نشان نبود و به معنی واقعی کلمه سرباز گمنام امام زمان (عج) بود. در مدیریت در عین قاطعیت و جدی بودن، با عشق و مهربانی با نیروهایش برخورد می‌کرد لذا آنها هم با جان و دل دستوراتش را اطاعت می‌کردند.

سردار محمدعلی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، نیز در مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت شهید هاشمی اظهار داشت: شهید هاشمی الگوی کامل یک سرباز گمنام امام زمان (عج) بود.

وی افزود: زمانی که در مجموعه سپاه به دنبال جمع‌آوری مستنداتی از زندگی این شهید بزرگوار بودیم، متوجه شدیم که هیچ جا جلوی دوربین نبوده و کاملاً در گمنامی کار خود را انجام داده است.

پسرم به آرزوی خود رسید

پدر شهید سید حمیدرضا هاشمی نیز در این آئین اظهار داشت: آنها که پسر من را به شهادت رساندند نه شیعه بودند و نه سنی بلکه این افراد دشمن اسلام بودند.

وی با بیان اینکه آنها که پسرم را شهید کردند مزدوران وطن‌فروش خائن بودند، گفت: یقین داشتم پسرم به شهادت می‌رسد فقط زمانش را نمی‌دانستم؛ اخیراً برایم یقین کامل شده بود که پسرم به شهادت می‌رسد، اما نمی‌توانستم به زبان بیاورم.

پدر شهید هاشمی، بیان کرد: خدا را شاکر هستم و بعد از اینکه فهمیدم پسرم شهید شد دو رکعت نماز شکر خواندم و خدا را شکر می‌کنم که پسرم به آرزوی خودش رسید.

کد خبر 5900969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha