۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵

مدیرکل شیلات گیلان خبر داد؛

تقویت مراکز بازسازی ذخایر پیش نیاز حفظ شغل صیادی

تقویت مراکز بازسازی ذخایر پیش نیاز حفظ شغل صیادی

رشت- مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر توسعه آبزی پروری و آبزی مصرفی گفت: تقویت مراکز بازسازی ذخایر پیش نیاز حفظ شغل صیادی ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، کوروش خلیلی ظهر دوشنبه در همایش جامعه صیادی گیلان، اظهار کرد: گیلان ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمندی در حوزه آبزی پروری و تولیدات شیلاتی دارد که این امر باید تقویت شود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه آبزی پروری در کشورهای دنیا افزود: در دنیا گام‌های مؤثری در راستای تقویت آبزی پروری و گسترش تولیدات شیلاتی برداشته شده است.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه مراکز بازسازی ذخایر در مسیر استمرار شغل صیادی قرار دارد، گفت: امنیت شغل صیادی با مشارکت جامعه صیادی در ارتقای بازسازی ذخایر رقم می‌خورد.

خلیلی، حفظ و پایداری شغل صیادی را از وظایف مهم شیلات برشمرد و بیان کرد: بازسازی ذخایر، ثبات شغل صیادی، حفاظت از منابع آبی و توسعه آبزی پروری در دستور کار شیلات قرار دارد.

وی با تاکید بر توسعه آبزی پروری و آبزی مصرفی افزود: حدود ۹۰ میلیون تن انواع آبزی توسط ۱۵۰ میلیون صیاد از دریاهای جهان صید می‌شود.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به وجود ۵۰ پره صیادی در این استان، بیان کرد: از این تعداد ۴۶ پره صیادی و ۴۵۰۰ صیاد در پهنه آبی ۳۰۰ کیلومتری گیلان فعال هستند.

خلیلی با اشاره به قابلیت گیلان در برخورداری از مراکز بازسازی ذخایر، اضافه کرد: مراکز بازسازی ذخایر گیلان از بزرگترین مراکز کشور و حتی خاورمیانه است.

وی با تاکید بر تقویت بازسازی ذخایر، افزود: تقویت مراکز بازسازی ذخایر به حرفه صیادی دوام، قوام و رونق می بخشد.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر لزوم فعال سازی مراکز بازسازی ذخایر استان، بیان کرد: سهل انگاری در حوزه فعال سازی مراکز ذخایر گیلان پذیرفته نیست.

خلیلی با انتقاد از شرایط نامطلوب پره های صیادی در غرب گیلان اضافه کرد: بازسازی ذخایر باید در غرب گیلان تقویت شود تا پره های صیادی جان دوباره بگیرند.

وی با بیان اینکه تولید بچه ماهی بالای گرم در اولویت قرار گیرد، افزود: تولید و تکثیر بچه ماهی و تقویت مراکز بازسازی ذخایر حرفه صید و صیادی را حفظ می‌کند.

کد خبر 5901054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha